onsdag 9 april 2008

Övertalningsförmåga -hög

Varför ska jag vara så bra på att övertala mig själv att dåliga/mindre bra/onödiga saker är något jag ska ha/göra? Ta bara idag:

Hemma:
Bad ass: Kom vi drar och handlar!
Sweetest ass in the world: Nej vi har ju allt vi behöver, så onödigt!
BA: Jo, vi kan väl åka och kolla om det finns guacca!?
SA: Men vi har ju rester från igår till idag, det behövs inte...
BA: Kom igen, något måste vi ju göra vi kan ju inte vara i det här rummet hela dagen!
SA: Ja men okej då...
BA: Bra, då slipper vi ju handla imorgon (kanske)!

I bilen:
BA: Vi åker en riktig omväg bara för att göra något!
SA: Nej, vad ska det vara bra för?
BA: Ingenting, men det är kul att åka bil, kul att göra något!
SA: Nja... okej, men bara en liten omväg då...
Sen måste BA varit kartläsare för det blev en ganska lång omväg... :$ (inte för att jag har en karta, men ändå ;) )

I affären:
BA: Åh nonstop! Det vill vi ha...
SA: Nä, jag är inte sugen...
BA: Men du kanske kan bli?!?
SA: Nja njo...
BA: Kom igen, ikväll kommer du ju vilja ha nonstop, det vet du...
SA: Jag är en dålig människa... okejdå...

Fortfarande i affären:
BA: Kolla! En 100sidig Pondus!
SA: Men den är ju på norska?!?
BA: Och? Det är väl bilder ändå...
SA: Ja men inte säkert att man förstår skämten då...
BA: Vi har ju läst alla tidningar du hade med dig...
SA: Ja men...
BA: Det är ju jättebra sätt att öva på språket!
SA: Njo men...
BA: Ja men om du vill ligga i soffan hela dagen idag och hosta i din ensamhet utan något att göra så fine!
SA: Jaja, okej då...

Bli inte orolig nu, jag är inte schizofren, vi mår bra! ;)

2 kommentarer:

Lisa Eriksson sa...

Hahahahahahahaha, det var det roligaste jag läst på länge :)

Jag gillar BA

Theo sa...

Jag gillar badass! Henne vill jag träffa när jag kommer på besök