onsdag 2 april 2008

Flårballe

Ikväll har jag varit iväg till Tönsberg igen för lite floorball. Otroligt skönt att få röra lite på sig men usch vilken dålig kondis jag har! Bökeskogen nästa! Här ska vi få upp flåset igen! :) (haha, tanken är god i alla fall) Ska nu försöka förklara lite hur en träning med mitt nya lag är...

För det första tränar vi i en liten hall som egentligen är en samlingssal vilket innebär att i ena hörnet finns det en scen! Längst med väggarna finns det även några små pelare och bänkar. Lägg därtill att det är lika halt som i pelarsalen uppe på KFUM och att det inte finns någon sarg... Nämnde jag att den dessutom är väldigt smal? Ja, vad ska man säga... Det är ingen ultimat plan att träna på direkt ;)

Tjejerna i laget är riktigt trevliga! :) Jag har verkligen känt mig välkommen så det är i alla fall positivt. Däremot så är det ju vissa med som nästan aldrig har spelat tidigare, vissa som inte vet vilken vinkel de ska ha, de flesta har inte så bra koll på hur man ska göra överhuvudtaget (ja och det är ju inge konstigt med det men det är rätt ovant mot vad jag är van vid). För er LSIF-folk så kan jag säga att jag drar ihop några tunnlar per träning i alla fall :P

Tränarn (som jag förövrigt råkade skjuta i skrevet med ett slagskott idag :$ pinsamt! Han blev tyst ett tag så det var nog rätt hårt ;) ) kör lite lustiga övningar (krånglar till dom lite onödigt men lita på att jag är där som vanligt och lägger mig i allt :P ) men förklarar ganska pedagogiskt, förutom när han skulle förklara ett zonförsvar med man-man som han kallade grön press, då hängde inte jag heller med :D Han använder mig som "förste person" och "exempel" hela tiden, vilket ju är ganska skoj för jag vet ju att jag kan det enkla som han försöker visa men jag vill inte bli en tränarkelgris, jag vill vara en av tjejerna ju :) Astrid -Visa hur de ska teka! Astrid -Visa hur du tar emot bollen ordentligt (det som jag brukar få skäll hemma över att jag är dålig på :P)! Astrid -Du och Ingri kör den här först och visar! Han låter nästan lite som Kim: Astrid! Astrid! Astrid! :)

Nästa helg är det i alla fall match :D Förväntar mig att alla vallfärdar till Horten för att kolla?!? :) Undrar vad det är för motstånd... Hmm... Ska bli riktigt skoj!

På väg hem spelade jag "ass pics her favourites of the day". Ni som åkt med till match vet vilken det är ;) Satt och skrålade "Total eclips" för mig själv och saknade Palle! Drog även några andra godingar "Happy together", "Mmmbop" ;) I sommar ska vi på roadtrip Pullan! "Me and you and you and me, no matter how they toss the dice, it has to be" Åh, måste nog lyssna på den igen :D "Imagine me and you..." Här ska skrålas ;)

Inga kommentarer: