söndag 20 april 2008

Lördagssammanfattning

Så grymt nöjd med gårdagen! :D Började dagen med ett bad -självklart tappade jag i för mycket samt alltför varmt vatten. Allt sig likt :) Med tuffa jackan och solisar dunkade jag och Timmy fria iväg i solen -Gött! Plockade upp Hanna och hennes kompis och satte riktning mot Stockholm. För att citera Camillass: Wöwöwöw!!!

Lunch på gyllenemåsvingarna där de först lyckade glömma bort min hamburgare och sen gav mig en felbeställning... Slöddertälje alltså...

Traditionsenligt (pga övermod i vårt egna lokalsinne) så blev det en liten felåkning så då fuskade vi och använde gpsen att komma på rätt kurs igen. Fram kom vi i alla fall! Vi hade ju ingen aning om var våra platser skulle vara men det visade sig vara riktigt bra platser tre rader upp vid ena målet. Att dessutom inte betala fullt pris var ju också trevligt :)

Damfinalen först ut: IKSU mot Balrog. Jag höll min stockholmslagshatvana trogen på IKSU. Tyvärr så underpresterade de i två perioder innan de vaknade men då blev det desto roligare. Nervpirrande på slutet men med rätt vinnare. Dock så måste jag säga att arrangemanget var otroligt pinsamt... Flera feltryck i laguppställningen och när det var dags för lineup missade ljuskillen spelarna som skulle lysas upp nästintill varje gång. Ibland lyckades han pricka in en spelare men då fel spelare... De lyckades även säga fel namn och mixa ihop några namn... Behöver jag säga att det inte hände på herrfinalen...

Herrfinal nästa: AIK mot Warberg och om någon mot förmodan tror att jag höll på AIK så har de brutalt fel. Hela Warberg hade kommit till globen tror jag. Ena kortsidan var helt blå och där stod de och hoppade och sjöng hela matchen. Underbar stämning :D Deras hejarklacksledare blev dock lite väl till sig och slet av sig tröjan och stod och visade bakklykan... :S
Matchen då: Warberg hade nästan allt spel och AIK kontrade. Dock funkade båda "taktikerna" så matchen slutade lika.... inget mål i sudden så det gick till straffar. Underhållningsvärdet kan man ju inte klaga på men det fanns väl inte riktigt med i min tidsplanering för kvällen.

När jag ser så här bra innebandy får jag verkligen ett sug att satsa... Det vore ju så kul... Men sen ska man bara orka också...

Hanna var snäll nog att köra från Vårby och hem så att jag kunde börja korka upp och värma inför kvällen avslutningsfest med damerna. Mötte upp dom på mellanfesten hos Jonas och stämningen var väl lite seg när jag kom dit. Försökte dra igång partyt och antingen så var det jag eller alkoholnivån som lyckades ;)

Vidare för stök på Harrys, skönt att stå på gästlistan. Tråkigt bara att inte Linus hängde med ut :(
Hade faktiskt skoj på dansgolvet för en gångs skull :) Skönt att alla bara fånade till sig och studsade. Kul! :D En sån riktigt bra dag! Jag kände mig lycklig, och nu överdriver jag inte ens ;)

Nya trippeln då?
Supa -check
Slåss -vi var faktiskt ganska lugna på dansgolvet så det blev knappt några puffar
Ragga killar förståss -jag glömde bort den för jag hade så kul med "gänget" :D Självklart kom det några händer på asset på schlagergolvet men dom struntade jag totalt i :)

Lisa och jag tog taxi hem till Ryd, jag vet -visst var jag duktig som inte gick hem som jag brukar! Det ska tydligen vara farligt... Vi kastade jackorna på golvet och tog varsin soffa och somnade gott. Varför jag nu valde soffan framför sängen, ja det vet jag inte riktigt...

Hoppas David uppskattade fyllesamtalet inatt som han hade beställt ;) Förövrigt lättare att höra något när man ligger hemma än försöker prata i telefon på Harrys :(

Nu ligger jag och Lisa i sofforna och har ätit mammas bullar till frukost för något annat hade jag inte hemma. Kurr... Hoppas att det snart blir bakismat och jag tror även det blir en glass från bosses... :)

2 kommentarer:

Lisa Eriksson sa...

Vilket lååååååååååååångt inlägg!!

Fan va bra vi var igår.. We lixåm rock!

Undra om jag ska strunta i mon egen blogg ovch skriva här istället..

Wraaaaal :P

One - Nothing wrong with me...cfoicl

Lisa Eriksson sa...

Stabilt inlägg :)