lördag 26 april 2008

Nackspärr

Åhhhhh, så ont!!! (Jag är från Närke, med rätt att gnälla :P ) Måste ha sovit lustigt eller något, vaknade upp med något som nog kan kallas halv nackspärr. Att röra huvudet åt vänster: Inga problem. Att röra huvudet åt höger: Omöjligt! Det bara stramar... Buuuhuuu, stackars mig...

Har drömt massa konstiga/jobbiga drömmar. Är det i drömmarna man får veta sanningar? Talar de om för en vad man vill/hur det ligger till? I sådana fall är det inte som jag trodde... :-O Fast ändå ganska trolig dröm...
Avslutet på drömmen var dock riktigt jobbig. Vi blev jagade av en stor, tjock, svart orm som kom simmandes i vattnet upp på land med attack som instinkt... Jag har ju faktiskt börjat lära mig att kunna kolla på bilder av ormar utan att hyperventilera nu (även om fötterna ofta åker upp från golvet) men att bli jagad, det var jag inte redo för. Vaknade upp med lite småpanik och trodde att jag fortfarande var i drömmen. Kastade genast av mig täcket för att se att den inte var där. Fyyy... Jag är så fånig... men jag klarar inte av dom... :$ I drömmen bet dock Esse av huvudet på ormen men skulle ju självklart visa mig fångsten och började jaga mig med "ormresterna" -lika hemskt det... Nu måste jag tänka på något annat så att jag kan sätta ner fötterna på golvet någon gång...

Solen är framme i alla fall... Kanske blir "en dag på stranden"... Ja, stranden kanske blir en veranda men va fäen, man får inte vara så kräsen :) Först måste jag i alla fall ta tag i min lägenhet, tänk om man mot förmodan skulle få besök, då skulle jag inte släppa in folk i nuläget. Det lär inte ta alls lång tid att fixa iordning men ändå så bara skjuter jag på det om och om och om igen... Kanske just bara för att jag kan... Hmm...

Annars då: Har börjat tänka på framtiden... Två månader har strax gått, fyra kvar... Vill jag stanna, vill jag åka "hem"... Åhh... Jag vet inte!!! Hur känns det i dagsläget då?
Jobbmässigt -Larvik MEN saknar folket i Linköping. Lättare stämmning där.
Socialt -Linköping MEN jag börjar se lite potential i Larvik.
Flytta -"Orka" är min tanke... MEN det blir ju bra när man väl hittat en lägenhet och kommit på plats. Jag vill ju ändå flytta även i Linköping...
Innebandy -Linköping MEN det är ju lite kul att vara kung på banan samt att jag inte tror kroppen orkar eller att motivationen räcker till
De närmst sörjande-Linköping och där finns inga men...
Familjen -Linköping MEN jag antar att man måste växa upp och leva sitt egna liv...
SUMMA: Linköping? MEN är det verkligen det jag vill eller saknar jag det bara?

Lägenheten väntar på mig...

Inga kommentarer: