tisdag 8 april 2008

Star Wars och hemlängtan

Är nu inne på fjärde Star Wars-filmen för idag... Hinner nog med alla innan det blir dags för sängen :) Haha, visst låter jag nördig?! Men det är ju inte direkt så att jag har mycket att göra idag (heller) så... lika bra att se alla på en gång så får man bra sammanhang :) Råkade få hem en annan film idag, något svenskt som jag missat att avbeställa (inte bra när posten kommer sent). Aja, har jag tur är den bra, ids inte hålla på och skicka tillbaka i alla fall...

Idag har jag hemlängtan. Egentligen borde det väl kännas bra här (för så illa är det inte... egentligen) men jag är lite less... Hmm det är nog bara sjukdoms-trötthet och tristess utklädd till hemlängtan men ändå... Vore inga fel med en soffa som inte är i skinn (japp, jag tar dagens I-landsproblem först men guuud vad jag ogillar skinnsoffor! Iskall när man fryser och behöver värme och klibbig när man är varm), en säng som man inte trillar ur (antal uttrillningar nu 2 st), en lägenhet som inte måste städas varannan dag pga usel ventilation, ha en kurrande katt på bröstet, äta leverpastej som inte ser ut som kattmat, ha riktiga vänner som bryr sig nära (det är detta jag verkligen saknar, saknar så att "bara vara" en kväll med en nära vän, träna innebandy med folk som vet vad de håller på med (i alla fall lite ;) ), vara i ett land där grillkorv inte smakar skosuleskinnkokkorv, folk som vill umgås, ha arbetskamrater som inte är martyrer...

Har varit ute och åkt bil lite för att bli kvitt med känslan... Slutade bara med att jag åkte förbi ställen med "svenskminnen" så det blev ju inte bättre... Aja... Det går över... Imorgon är en annan dag! Kanske låter som jag är less över fåniga saker... men många bäcker små... Ja, och sen så får man faktiskt vara fånig också! Så det så ;)

4 kommentarer:

Tjoxen sa...

Nu ska jag alltså hitta någon kommentar du tror jag skrivit? :P Du skriver ju sjuttifem inlägg per dag, det är ju omöjligt att hitta!!

Lisa Eriksson sa...

Ruttet värre.. Jävla jälva Norge

Anonym sa...

du ass...jag tycker faktiskt du ska flytta hem nu! Jag ska ta hand om dig när du är sjuk, lovar!! =)

Ass sa...

You are the sweetest assfriend in the world ;)