fredag 18 april 2008

Älgbiff och mys

Igår drog jag och Timmy iväg mot det fria landet men på grund av stau stau och immer stau på "motorvägen" så missade vi färjan så det blev att köra runt den långa vägen. Tur att jag gillar att åka bil! :)

Antal havererade bilar längs vägen i Norge: 6 och i Sverige: 0...
Hmm... Då körde jag även typ dubbelt så långt i Sverige...

Efter ett tag började jag känna mig lite trött, vilket inte är så bra när man kör bil så jag kom på den geniala idéen att förkorta min körväg med 1 timme och istället för att åka till Linköping åka till Hjortkvarn och ta den sista timmen idag. Mamma blev överraskad men glad och när jag kom fram bjöds det på älgbiff... Mums!!! Hehe, vettigt att äta så sent... jaja :)

Visst, jag hade sett fram emot en natt i min egna säng men när jag la mig i soffan och Esse hoppade upp och la sig på bröstet och kurrade då kändes det som helt rätt val :) Myyys! :)

På kontoret idag har jag fått tillbaka den plats jag hade när jag började... Typiskt, jag som hade jobbat mig upp 2 skrivbordsplatser! Inte finns mitt namn med på "frånvarotavlan" heller... Claes fick minsann ha kvar sitt namn när han var borta ett halvår... Grr...

1 kommentar:

Lisa Eriksson sa...

Du kan få en bild på min lägenhet som tröst :P