måndag 14 april 2008

The Reason

"I'm not a perfect person
There's many things I wish I didn't do
But I continue learning
I never meant to do those things to you"

Jag är inte på topp just nu. Men det måste man inte vara. Det KAN man inte vara hela tiden. Har varit djup och tänkt mycket på hur jag är, hur jag uppfattas, vad jag gör, hur det uppfattas och om jag tycker att det är så jag vill ha det, så jag vill vara... Vad kommer jag fram till då?

Jag är långt ifrån perfekt... Jag gör saker som jag inte alltid är stolt över, agerar ibland på sätt som jag inte heller är stolt över, säger saker som kanske inte är det bästa... Egoist -javisst! Drar en vit lögn för att sanningen vore värre...

Men... Vem är perfekt hela tiden? Vem har kristallklart samvete? Nej ingen... Jämförelsevis är jag nog inte sämre än så många andra... Klart man måste tänka egoistiskt ibland. Man måste ju ändå må bra själv! Jag vet ju i alla fall om när jag gör fel, och har som oftast en god anledning till mitt agerande. Jag vill väl men ibland har jag otur... Man kan inte heller göra alla nöjda...

Jag brukar ofta tänka "Skulle pappa vara stolt över mig nu?" och när jag nu tänker efter så vet jag faktiskt att: Ja, det hade han varit! :)

En sak som jag dock är dålig på som jag vill ändra mitt beteende angående är att berätta för folk att jag tycker om dom. Hur ofta säger du själv till din vän att du verkligen tycker om honom/henne? Att du uppskattar att denna ställer upp och lyssnar eller bara det att du är glad att personen finns i ditt liv? Nej inte så ofta va... Ja och hur glad blir man inte av att få höra en sån sak?!
Nu ska jag sprida kärlek omkring mig :D (Bra avslutning på ett annars alltför deppigt mess :) )

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du ska inte vara låg, iallafall uppfattas du som en av dom allra bästa av mig ;-) Din kommentar igår var så underbar att få ...

Lisa Eriksson sa...

I lööv u fan

Anonym sa...

Nu har jag lyssnat på den där låten ordentligt, vilket jag inte gjort förut. Det var bra, även om man lätt hamnar i ditt humör när man applicerar låten på sig själv... fast jag gillar ju sånt. Lite lagom elände alltså.

Ass sa...

Holmudd och Erkisson (ja det stavas så) -Naaaaaw :$

Karlsson -Inge vidare... ;)

Theo sa...

Vilka insikter, fröken A!
Sen att vara perfekt, på topp osv är ju bara strunt. Man måste inse att man är, varken mer eller mindre. Livet går hela tiden åt olika håll och man reagerar på det. Sedan får man ställa sig frågan om det är ett bra sätt eller inte, enligt en själv och inte andra. Ofta sätter vi upp dessa enorma krav på oss själva. Slappna av och njut av saker. Var ledsen, må dåligt men inse att livet går vidare och det är ok att känna sånt.
Sen tycker jag faktiskt att du är ganska duktig på att ge komplimanger till människor omkring dig, iaf har jag fått det intrycket ;)