torsdag 3 april 2008

Jag sa -Hej då!

Har just pratat lite med min kära mor. Trevligt! :) Hon pustade lite över att Esse levde rövare med pingisbollen :) Efter några minuter kom vi till det min mor är sämst på: Lägga på! Så här avslutades samtalet:
A: Ja men hade så bra så hörs vi! (här var liksom samtalet över egentligen)
M: Ja ta hand om dig och drick mycket vatten och så där!
A: Jadå, vi hörs!
M: Ja, eller det behöver jag ju inte säga, du vet ju hur du ska ta hand om dig!
A: Jadå, men vi hörs då!
M: Hur har du det annars då? (detta efter att vi pratat om hur jag mår och har det i början i samtalet)
A: ??? (Förstår hon inte tänker jag!?!) Eh, jodå, det är bra...
M: Ja du kan väl höra av dig (här börjar jag tro att det närmar sig slutet)
A: Ja vi hörs!
M: Ja du vet jag tycker inte om att ringa dig på jobbet och störa.
A: Ja men jag hör av mig (nu börjar jag gå en lite mer irriterad ton)
M: Ja för när jag ringer ligger du ju alltid och sover (och ja det stämmer faktiskt :) )
A: Ja men jag hör av mig, hade så bra och hälsa Esse!
M: Ja Esse ja, honom är det full fart på!
A: Ja men vi hörs då...
M: Ja det gör vi, hade bra! He he he hej då!

Tillslut! :D

Men ändå är hon världens bästa mamma :) Bara inte så bra på avslut då... ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

hahahaha, så jäla jobbigt :)