onsdag 23 april 2008

En sjungande negerboll

Jag börjar med att be om ursäkt för detta inlägg. Det kan uppfattas som främlingsfientligt, fördomsfullt, generaliserande... Ja men ni som tar lite lättare på sådana saker kanske drar lite på smilbanden istället ;) Jag har i alla fall sett något roligt idag!

Tänk dig nu detta:
En stor biffig blåneger (ursäkta uttrycket men han var verkligen en sån). Denna himmelsfärgsmörkhyade (ni ser, det klingar inte lika bra) öppnar munnen och rösten är ljus som ett barns och ut kommer det klingande norska... Sån där sjungande glad dialekt också...
Haha, det blev bara så fel... inte alls det man förväntade sig... Kändes nästan som den där reklamen jag skrivit om med gängbossen med barnröst. Jag hade svårt att hålla mig för skratt men jag kunde ju inte ställa mig där och fnissa... Vänta tills jag satt mig i bilen innan jag vek mig av garv... :D

Förlåt, jag är dålig som tycker sånt här är kul... jag vet... men det var kul... ;)

Rätt trist träning idag, ingen tränare som kom och vi var rätt få... Stor hall dock :) Några har börjat spela fotboll på måndagar nu och de frågade om jag ville hänga på :) Så det kanske blir en till tur i veckan till Tönsberg då... Bara hem till Linkan och hämta fotbollsskorna då... Hmm, eller nej, jag borde nog köpa nya... Kan ju inte ha mina juniorskor hur länge som helst :)
Haha, Palle vad tycker du, ska jag börja? Vi regerade ju i BK Tinnis! :P

1 kommentar:

Anonym sa...

host.... min fotbollskarriär är sedan länge nerlagd!! ;)