måndag 26 maj 2008

Schack någon?

Jag vet, jag borde verkligen sova nu, men jag har så mycket att berätta för er så jag vill skriva nu så jag inte glömmer bort något! Sova, det kan man göra när man blir gammal ;)

Kom på att jag glömde berätta några skojsiga saker från lördagen. Pingo (som förövrigt bara vällde ur sig lustiga saker) hade som kommentar på om han inte skulle skaffa en tjej snart: Nej för fan! Inte nu när det blir sommar, då vill man inte ha någon käring (skriver som det ska uttalas) hängandes över en. Skön inställning tycker jag :D På sommaren ska man vara fri :)
Han gjorde även klart för mig att någon sån där norrbagge, det fick jag inte ta med mig hem minsann! Ja, eller om jag nu kände att det var det jag ville ha, då fick det väl vara okej... Om han hade lite oljepengar -men han kommer få höra att han är norsk! :D Åh vad jag skrattade :D

Framåt småtimmarna när bara de mest uthålliga var vakna så tyckte jag och Robin att det var dags att väcka folk till skönsång: Pappa haj! Vi började lite smått med dumdumdumdumdumdum (från filmen Hajen) och sen körde vi igång: ÅH PAPPA HAJ PAAPAAAAAA PAAARAAA RAAAARAAAA RAAAA :D Säkerligen uppskattat! :S Men det var ju lite annorlunda, jag och Lisa brukar ju oftare köra: Är du vaken Lars? Skönt med omväxling :D

Jag var ju nästintill med på festen i Linköping också, tror jag hann med att prata med nästan alla på förfesten i alla fall. Blev ganska förvånad när Ähla ringde får jag väl erkänna... Hmm, lite genant att jag inte kunde komma på vem han var... Förlåt Ähla!

Idag har jag då lekt med Kim som vanligt när jag är hemhemma. Jag gick över och hämtade henne och då skulle hon göra sig i ordning och ha likadan tofs som jag. :) Fast hon tycker att jag har lite kort hår för att vara tjej. Hon fäller lika många roliga kommentarer som Pingo den ungen, så härlig :)
Hemma hos mamma lekte vi lite allt möjligt när hon helt plötsligt frågar: Kan vi inte spela schack? :-O Ehhh, gissa om jag blev förvånad... En 4,5-åring som vill spela schack... Jag började ett tag tro att vi hade ett geni i familjen men när väl brädet och pjäserna kom fram så skulle vi leka mamma, pappa, barn och häst (!) med pjäserna så det var inte riktigt de vanliga reglerna :D

Ett personligt meddelande:
Kjell -0,65 liter milen ligger den på när jag kör långdistans.

För er som trodde att det var slut på Tommyhistorier så kan jag nu bekräfta motsatsen. Ikväll trillade det in ännu ett mess... "Hon har inte svarat på något av mina mess men hon kanske bara hade mycket, inte hade tid... Jag skickar nu, två veckor senare.... Då kanske hon svarar" Usch, känner mig nästan elak som inte svarar... :S

Efter denna helg har jag kommit fram till några saker:
1 -Jag vill bo i hus, med en trädgård... En solig trädgård utan mycket insyn... Ge mig det nu!!! Jag vill ha natur, lägenhet är inget för en lantis som jag...
2 -Jag vill ha barn någon gång. Men jag vill bara ha snälla barn ;)
3 -Nu har jag motivation... Nu ska det tas tag i mitt liv :) Nya ännu bättre Astrid släpps imorgon... Hmm, hon kanske kommer vara lite segstartad på morgonen... Men efter lunch kanske hon börjar bli sitt nya bättre jag :)
Äh vad jag känner mig gammal som tänker på hus och barn... Haha... Aja, någon gång är det väl dags för mig också att växa upp :)

Annars har jag lyssnat massor på Runaway på hemvägen för att den passar sig just nu (och är riktigt bra).
"I try to runaway. Cause I just want to live my life.
I try to runaway. But I can't find a place to hide"

Imorgon då, då börjar mitt nya liv... Hehe, det är ju måndag... Nej men ärligt, jag är motiverad! Nu gör jag det här! Klarar mig säkert i alla fall tre dagar eller något, och det är ju bättre än inget :P

Nu lockar sängen enormt... Trots att den inte är så skön... Men ögonlocken är på väg ner... Godnatt... Ja, eller det är nog inte så många som läser det här innan morgonen så: Godmorgon! :) Hmm, fast någon kanske läser senare... så kanske ska säga God eftermiddag.... Åhnej... Jag har umgåtts för mycket med Jesper... Ser klara tendenser här! :D Skönt att ha sällskap i bilen i alla fall, tack för det Jesper! :)

Inga kommentarer: