fredag 16 maj 2008

Hur svårt ska det va?

På dåligt humör... eller snarare lite ledsen... Hamnat i en sits jag inte alls är van vid (vad jag vet om)... Det får mig på allmänt dåligt humör... Jag förstår inte ens hela situationen... Varför tänker inte folk som jag gör? Eller är det helt enkelt jag som är annorlunda och borde tänka som andra? Säger som Palle hade sagt: Brum brum!!!

Borde vara på gott humör ju! Har fått mig en tjusig present idag! :) En 17 Maj tuta som jag ska ha imorgon när jag leker norsk :) Det blir jag och barnen som springer runt med tuta och äter korv och glass... Nej förresten, norsk korv är så äcklig :S Bara tuta och glass för mig! :)

Med mitt dåliga humör åkte jag och handlade, för nu är det dags för affärerna att ha stängt igen, både lördag och söndag! Kanske är där man borde jobba... Tantaluringen före mig skulle byta batterisort för hon hade köpt fel (min tanke: Herregud, det går väl alltid åt! Köp den andra sorten också!!!)...
Återköpsdags, vilket i denna kassa betydde tryck på knappen och dra kortet med magnetremsa genom avläsaren, läs in varan, Klart! Det förstod även jag som bara stod i kön och observerade... Men denna norska verkade vara ovanligt korkad, hon drog och drog kortet förtvivlat om och om igen på fel sätt hela tiden hur hon än snurrade kortet... Till slut sa jag åt henne: Det går nog bättre om du drar med magnetremsan genom läsaren, annars kan maskinen inte läsa av kortet... Korkade männska... Det sista sa jag inte... Men jag både tänkte och ville...

Bitsk idag med andra ord... Ska väl försöka äta något och bli av med surfasonerna. Party ikväll med lite hockey... Svårt att tro att Sverige klarar sig mot Canada, men man kan ju alltid hoppas och heja... Kanske ska ha med min tuta redan idag... :) Kanske ger tur?

Inga kommentarer: