fredag 23 maj 2008

Ännu en resdag

Ska börja med att avreagera mig på saker som stört mig idag:

1-Claes
Du måste lära dig att tåla stress och lyssna på vad man säger. Inte leka martyr. Gaaaah, jag blir ju oxtokig på dig!!! :@ ;)

2-E18
Ge mig en ny fin motorväg ala Tyskland tack!

3-Pensionärer med "dragkorg" i taxfreen
Fattar de hur stor plats de tar eller??? NEJ!

4-Norrmän på E6
Kör som idioter, allihopa... och det är ingen generalisering, det är en sanning! :@

5-Bensinpriset
Över 13 kronor litern, det är galet! Men jag jobbar ju...

6-Överanalysering
Allt görs inte med någon baktanke... Allt kan inte analyseras!

Näääe, men annars är jag positiv idag :P

Lyckades hitta till Jesper på andra försöket idag, inte alltför illa med tanke på senaste Sverigeturen. Att jag missade på första försöket skyller jag på Lisa som ringde och härjade med mig och gjorde att jag missade ett mastodontiskt gupp i vägen som i sin tur gjorde att jag missade att svänga :S

Tog den lugnare fina vägen hemåt längs Vättern. Blev en hel del stopp på vägen då Jesper kände att han var tvungen att testa så inga öl var för gamla :) Nu ligger jag hemma på mammas soffa och har nyss ätit fruktsallad. Det här är gott! Ska snart lägga mig och somna med Esse på bröstet. Jag gillart!

Imorgon då: Kalas för min kära mor som fyller 70 år nästa helg. Hon vet ingenting mer än att hon ska vara klar halv ett. Sen kanske jag har dragit några historier om vad vi ska göra för att förvirra henne. Curling är mitt senaste påhitt men jag vet inte om hon tror mig :) Planen är inte så märkvärdig -men jag tror hon gillar det:
Alla barn med familjer (bara ett barnbarn som inte kunde men ändå, 18 personer blir vi om jag nu räknade rätt) ska åka iväg till ett ställe vid Hjälmaren för god mat vid vattnet. Menyn lockade med mycket gosaker så det blir säkerligen bra. Sen fortsätter vi hemma hos Magnus med efterrätt från den lokala glassbaren och kaffe såklart för hela familjen är ju kaffeomaner (nu generaliserar jag). Sen öppnar vi pilsnerkassen och tänder på grillen. Lite grogg, grillat och schlager. Det blir en bra kväll tror jag allt :)

Bäst att sluta ögonen nu och drömma något trevligt... Inte mardrömmar om att syskonbarn blir kidnappade och misshandlade av busschaufförer som härom natten :S Uff...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hm. Jag lyssnade men servern vägrade ju att synka det aset. Hur skall jag då kunna se filhelv... när de inte syns?!?!?!?

Ass sa...

Gör om gör rätt :P