lördag 31 maj 2008

Duktig värre

Klockan är inte ens två och jag sitter nu bara och väntar på att min sista maskin med tvätt ska bli klar så att jag kan hänga den. Sen har jag faktiskt varit riktigt duktig idag och förtjänar att åka och äta glass i solen, nja eller jag tar nog skuggan idag, är så varmt... Men man ska väl inte klaga, som de säger...

Började dagen med en tvätt och sen var det dags för bökeskogen igen. Tänkte: Nu fasen ska jag lära mig att hitta det röda spåret -Jag tar andra hållet! MEN av någon oförklarlig händelse så hamnade jag lite galet så det blev det "vanliga" hållet ändå :S Kom ikapp några chattrande norrmän som var på tur med hunden och jag tänkte då: Aha! Dom här kan vägen, dom följer jag efter! Dom höll typ mitt tempo så det passade faktiskt perfekt, fattar dock inte hur de kunde se så oförskämt fräscha ut när jag var helt genomsvettig och flåsade. Måste vara att de går på tur minst fyra gånger i veckan (ja det gör alla norrmän) och inte bero på att jag har usel kondis va?
Följde glatt efter i alla fall men inser strax att de har lett mig in på det svarta spåret=milen :S Aja, det är fegt att vända så jag fortsatte traska efter... Det var tungt när man kom till skylten: 5km åt höger 5 km åt vänster... Med 2 km kvar började jag fantisera om vatten för det var ju lite "småljummet". Har nog aldrig varit så törstig i hela mitt liv... och nu överdriver jag inte ens ;)

Inte nog med detta utan jag har även hunnit med att diska, fixa en till tvätt (strax då) och suttit ute lite i parken. Ingen dålig förmiddag! :)

Inga kommentarer: