lördag 10 maj 2008

På tur

Efter den tredje alkisen som kom och pratade med mig i parken så fick jag nog och bestämde mig för att dra på tur! Det ska man ju göra som "norsk". Jag ändrade dock konceptet lite och tog en biltur. Inte så att jag inte trivdes i parken, de två killarna som kastade boll var ju mer än fina ;) , men jag började nog bli lite rosa och alkisarna kunde jag gott klara mig utan.

Idag har jag därför klarat av en massa "måsten". Ställen som jag bara mååååååååste åka till för det är sååååå fint... Stavern avklarad, det var betydligt mycket närmare än vad jag hade trott, nästan så att man kan gå hem på fyllan för det ska tydligen vara bättre att gå ut där. Kanske inte lika gayigt där... :) Åkte ut till några campingar men där var det så lustigt skyltat för parkering så jag hamnade lite här och var... i trädgården hos ett förvånat pensionärspar bland annat. Det är då man önskar att man i alla fall hade norsk bil så att de inte hade behövt tänka: Dumma svenskfan! :S

Vet inte om jag ska vara tacksam för att jag åker själv så att ingen ser alla felåkningar/lustiga vägval eller om jag skulle önska mig sällskap så man kunde garvat ihop. Jag har i alla fall kul när jag åker runt och flummar :)

Helgeroa (som jag nog troligen aldrig kommer lära mig uttala rätt) var också fint. Det är verkligen sommarställen dessa små orter. Mikaela hade nog gärna varit med för det var en massa havremopeder överallt! Nästan lika många som cyklister ;) Jag tror att det i varje norskt hem finns minst en racer!

På tillbakavägen stannade jag i bökeskogen som jag hört så mycket om. Knatade runt lite och kände mig som Ronja rövardotter bland alla vitsippor. Lyckades dock hålla mig från vårskriket :P Promenerade ner till Farris, en insjö och där fick jag verkligen hemlängtan. Svensk sommar vid en sjö... Klippor, sol... Mmm...

Vad tycker jag nu om dessa måsten? Visst, jag håller med, det är riktigt fint. Men det är ju inte så där överdrivet kul att bara åka och kolla lite själv. Jag blir lite rastlös även om jag hittade ett ställe jag kunde sitta ett tag vid Farris. Men fint -absolut! :)

Har varit duktig och tvättat bilen idag också, inte illa! Men det borde jag inte gjort... För det betydde att jag missade att handla... Tydligen så stängde alla affärer kl 16 idag... och det är nu stängt i två dagar... Jaha!!! Ja jag ville ändå inte ha något... :(

Inga kommentarer: