torsdag 15 maj 2008

Rent hus!

Nja, okej, överdriver kanske lite... Men det är betydligt mycket finare än förut! Har tvättat, diskat och städat hela lägenheten. Duktigt värre. Lägg därtill att Steinar har fixat med staket här utanför och även blommor i en stor kruka precis vid min ingång. Jag får det riktigt mysigt :) Enda som är illa är att några fåglar bajsat ner min nytvättade bil -tre gånger!!! :S Elaka norska fåglar som ser mina svenska registreringsskyltar och släpper loss... Hmpf...

Blev 6 påsar med pant efter helgen som var förövrigt... och det nästan bara från lördagen... Vilka svampar!

Nyss kollat på OTH. Lite senare denna veckan än vanligt, vet inte vad jag varit förvirrad med som missade det nya avsnittet i tisdags morse... Jag vill bara se mer! Nästan bättre att spara på sig en 4 avsnitt och kolla på på en gång... Men nja... Jag skulle nog inte kunna hålla mig :)

Känner mig lite flummig... Glad i alla fall så det är positivt flummig... Detta trots att det är torsdag, min hatdag... Det är nog den nalkande sommaren som gör mig sprallig. Verkar som det fanns intresse för innebandycupen här på midsommar! :D Hoppas verkligen vi kan få ihop ett lag!

Mer på gång då: Nästa helg ska vi fira mamma som fyller 70 år. Blir kalas med hela släkten, jag tror det blir bra :) Nu ska vi bara komma på en bra present också...
Liseberg är lite halvt inplanerat också, ska bara försöka få med mig någon mer härifrån då, det verkar lite svårare än vad jag trott... :S

Fått lite pikar att jag inte bloggat än idag, får be om ursäkt ;) Flummig som sagt...

Stor dag idag förövrig. Tobbe blev 35 (närmare 40 än 30 minsann) och det blev sedvanlig tårta på jobbet. AC bakar tårtor med roliga utformningar/motiv. Tobbes tårta var en apa som satt bland lite palmer och bredvid honom låg bananer och en käpp. Historien bakom då: Steinar har typ sagt "Vi får ta och köpa mer bananer nu när det är så många svenskar" -Vad nu det ska betyda, det vet jag inte... Men det antyder ju att vi svenskar vore lika bananälskande som apor... Käppen då? Jo, förra veckan så haltade Tobbe på jobbet efter en fotbollsmatch och AC frågar: Önskar du dig stock när du fyller?!? :D Vi svenskar garvade högt för det blev så fel på svenska. På norska betyder dock stock just käpp... :)

Jag har en helt oplanerad helg framför mig... Känns rätt bra faktiskt... På något sätt är det som att jag hållit igång hela veckan utan att egentligen göra något... hmmm... mer än att träna igår då... Det var förövrigt skoj, på slutet spelade "svensklaget" totalt ut norskarna (med tränaren i laget) -Nice! :D

Nu ska jag ta och bara njuta av min fräscha lya och bara vara... Gött! Ledsen för mitt tråkiga dagboksinlägg men det var allt jag hade i fantasi idag...

1 kommentar:

Anonym sa...

usch...fåglar alltså..esse är också rätt bra på att bajsa dock..sen ska påsen gärna ligga kvar i hallen =)=)