söndag 25 maj 2008

Mor 70 år

Halv ett var det dags att ta med kära mor ut till bilen och åka iväg. Tar väl ca 40 minuter att åka ut till Katrinelund där vi skulle äta och hade gott. Perfekt väder och vi satt "ute men ändå inne" -det kommer bilder sen. Tyvärr glömde jag min gamla mobil så det är typ inga bilder efter mörkrets ingång från denna dag. På vägen dit hittade vi på massa saker om vad det kunde vara som vi var på väg till. Typ: Sån tur att det är bra väder, man ser så mycket bättre från helikoptern då (mamma gillar inte höjder). Eller: Det är inte många i din ålder som har testat på fallskärmshopp... Hehe, hon blev nog inte klok på oss i alla fall :)

Tillslut så hade personalen virrat färdigt och alla hade fått sin mat. Kanske inte riktigt exakt vad man beställt men men.... ;) Gott var det i alla fall och jag hade ju Jesper bredvid som slukade alla mina rester. Det var ju nästan så att jag fick säga till honom på skarpen: Lugn lilla gris! :P Gick runt lite där vid vattnet innan vi begav oss hem till Magnus där vi satt ute på altanen och det blev glass från den lokala glassbaren. Sol och gött i alla fall. Like it!

När orden "Nu kan alla barn och ungdomar gå ut i köket och ta glass" kom så rusade både jag och Crom ut men möttes av orden: Ni är vuxna nu! :-O What??? Jag förstod ingenting :P Susanne fick dock vara där ute tack vare att hon skulle hjälpa Kim! Det är alltså barn jag måste ha för att få ta först... Hävde då ur mig att jag minsann skulle ha barn med mig när mamma fyller 80! :S Så nu har jag bara 10 år på mig... :-O

Sen blev det Karlssonmästerskap i kubb och vi ställde så klart upp med vårt lag -Ninjas hjältar, som år efter år har skördat segrar (eller i alla fall gräs) i nordens näst största kubbturnering (men vi ställer även upp i denna familjeturnering) :P Jag, Jesper, Ninja/Crom, Robin var stommen. Lägg därtill vårt traditionsenliga nyförvärv: Jennie (Croms flickvän) och sen Mimmi inlånad för dagen. Barn och ungdomslaget togs lätt ;) men värre blev det med vuxenlaget (för där räknades vi inte som vuxna utan semivuxna). De hade en klar ledning men blev nog lite nervösa så vi kunde vända och vinna och vi blev Karlssonmästare efter riktigt snygga avslutningskast mellan benen :D Som sagt, det kommer bilder sen :)

Eurovisionsschlagerfestivalen kan vi samanfatta med: Jippie ey ey ho, jippie ey ey heeey :D Vi laddade med "vi tar en klunk per poäng som Sverige får" -törstiga som vi var trodde vi att denna segertippade Charlotte skulle ta hem många poäng. Jag åkte dock på att få dricka för norges poäng istället... Ja, och ni som såg tävlingen inser ju att jag fick dricka betydligt många fler klunkar :S

Avslutade kvällen med tipp (jag tog ingen 9a men väl en 8a :) ) och Mora Träsks Tigerjakt via youtube :D Haha, vilken fin avslutning :D Sen traskade jag och Jesper hemåt i natten. Inga kor blev skadade under promenaden! Usch så sent det blev... Men men, det var roligt! :)

Fick även hjälpa Lisa lite under natten som hade lyckats glömma bort att hon hade hängt in jacka och väska på krogen så hon hade alltså låst sig ute. Haha, du är en sån klant Lisa :D Jag fick messa med JC och be honom fixa in henne imorgon. Haha, ja.. vad ska man säga om min förvirrade vän :) Redbull all the way! ;) Det verkade vara riktigt bra drag igår, jag hade hemskt gärna varit där också... Typiskt...

2 kommentarer:

Lisa Eriksson sa...

Ni blev inte diskade den här gången då? Med tanke på kastet mellan benen :)

Var ju nästan som att du var med på vår fest i alla fall - du snackade väl i alla fall med typ alla på festen :D

Tack för hjälpen Ass! Blir nog redbull stopp för mig nu igen...

Anonym sa...

Är det fel med bortamatch, alltså?