söndag 4 maj 2008

Jag är en riktig raggare, raggare, raggare...

Utan läsk försmäktar jag i detta land! "Det finns ju inget att dricka" som Claes hade sagt! Måste gå och handla innan jag fortsätter!
Skönt att bo nära mackarna -bensinmackarna och "mack-donalds" :P Haha, åh sån dålig humor man har då... Fniss...

La upp en läsk, en yoggi och en glass på disken varpå expediten frågar om det var frukost?! Hmm, undrar vad hon har för frukostvanor? Jag svarade dock ärligt att det var överlevnadskost och så räckte jag fram kortet och visade harrys-stämpeln på armen så då förstod hon nog ;)

Nyss klarat av "the walk of shame" men lugn, innan du börjar förbereda ditt huvud för att inta smaskigt skvaller så kan jag göra dig besviken med att jag bara sovit över hos Lisa. MEN, det vet ju ingen av de som ser mig på morgonen uppsminkad i mina partykläder så det är ju lika pinsamt ändå att ta sig hem på morgonen... :S

Men nu var det ju faktiskt gårdagen jag tänkt skriva om! Tar det från början för det blir lite enklare så :P

Först på schemat stod powershopping. Kanske uttalade jag orden "Jag ska bara kolla skor på stadium och sen bara kika in på HM om jag hittar någon ny tröja till kvällen, så det går fort". Jag ska bara... Jo den brukar ju funka bra... Många affärer senare och med ett varmt bankkort åkte jag hem med ett par skor, en klänning, ett par byxor, ett linne, leggnings, en väska och en plånbok (ja, eller två då men en ny :P (min humor är verkligen låg idag men förklaringen kommer snart)). Hoppsan! :D Men jag tycker att man ska shoppa sig lycklig ibland ;)

En liten parentes -När man är arg och besviken finns det inget bättre än att spela hårdrock riktigt högt i bilen. Wraaaaaaal!!! Man blir faktiskt på lite bättre humör... :) Dagens tips!

Pga den "något långa" shoppingturen blev det stressstressstress för att hinna med ett tåg till Norrköping för att värma upp inför kvällens festligheter. Jag, Lisa och Karro pyntade upp oss och drack groggar. Kanske lite väl mycket grogg, men va fäen :P Alltså: Vi tre är bäst ;) Kommer upp lite egobilder från kvällen senare för jag har inte med mig sladden :(

Vidare till Andreas partaj och vi tyckte självklart att vår present var den bästa. En bok med massa "roliga" historier. (Därav min usla humor idag) Eller vad sägs om denna: Det var kul så länge det varade, sa bacillen... Fniss...

Vår plan var efter middagen att ta bussen ner till tåget och sen vidare till Linköping och utgång där. Dock: när vi sitter i busskuren och väntar börjar vi försöka hitta skjuts istället. Till vår stora förtjusning stannade en raggarbil, en stor amerikanare och de tyckte att åka till Linköping -det kunde de gott göra. Weehuu!!! :D Jäkligt skoj tur! Höjdpunkten var när det kom en låt om Lisa som gick till doktorn... Hehe, jag är för pryd för att skriva texten så det låter jag Lisa göra i sin blogg :P Hade även låtat om både Hallsberg och Örebro så det är inte konstigt att jag trivdes :D

Harrys var som harrys alltid är så här slutar min rapport för gårdagen. Idag ska jag träffa Jånas lite. Blir lite mekande (jag är ju en riktig raggare, raggare, raggare) och wiipill. Sen blir väl dagen mest en väntan på att bege sig hemåt. Eventuellt måste jag åka till Norrköping och hämta en påse jag glömde. Typiskt! Så klantigt... Börjar bli Lisavarning på mig :S

4 kommentarer:

Lisa Eriksson sa...

Ja precis! Inte bara jag som glömmer och har mig!!

P.s Jag har onti huvudet. Inte längre ner alltså.. :D

Ass sa...

Jag får inte låten ur skallen... "Lite längre ner, lite längre ner..."

Jenny sa...

Jag skrattade minst tre gånger när jag läste det här inlägget... Det kan ju inte vara bra för min humors status? =P

Vad har du för Wii-spel då, förresten? *nyfiken*

Ass sa...

Frukten -Ska jag kalla din humor rutten eller omogen? ;) Hihi, anade att i alla fall du och Kamelen skulle uppskatta inlägget ;)

Idag har jag bränn... jag menar köpt *host* mario cart (så jag kan öva innan jag ska möta dig), mario party, mario galaxy, mario & sonic olympic games och något pingisspel :) Nu ska jag öva öva öva så jag inte förlorar! :P