lördag 15 mars 2008

Vad är hemma?

Nu ligger jag i min egna säng -Gu så gött! (som vissa skulle sagt :) ) Skönt, hoppas att jag kan sova bättre inatt, men det tror jag, är fasligt trött nu faktiskt. Det tär lite att åka bil så långt. Tog lite mer än 8 timmar, men då tar ju färjan lite tid också.

Höll på att bli lite tommare på kontot idag, råkade visst köra på en gata man inte fick köra på så polisen såg mig. Hade ärligt talat helt missat att man inte fick det -och det sa jag också. Fick visa körkortet och blåsa och fick en förmaning om att vara mer uppmärksam nästa gång: PIUH!!! Skönt att det finns snälla poliser! Carro -Du kommer väl bli en sån? :)

Har funderat lite över vad hem är för mig... När jag skulle åka till Linköping idag så åkte jag ju hem., men när jag på söndag åker till Larvik så åker jag ju också hem... Nästa vecka ska jag hem till Hjortkvarn. Verkar som att hem är där jag inte är... Hmm... Alltså är jag aldrig hemma?!? :S

5 kommentarer:

Camilla sa...

Haha där sa du nåt ass! Ju fler hem man har desto mer borta är man, och folk undrar varför jag är så sinnesförvirrad..

Förövrigt tycker jag visserligen att det var synd att Inter förlorade men det gör mindre nu när jag har fått se Anja :D

Hoppas du har det bra i norge..låter som du börjar komma in lite i lunket iaf :)

Theo sa...

Frågan var ens hem är skiljer nog för alla. För mig är det där jag för tillfället känner mig trygg och vill återvända till när jag åker iväg någonstans. Det var länge sedan jag hade ett egentligt hem, men jag är alltid hemma. Beror nog på att jag ser saker ur lite andra perspektiv men det funkar :)

Ass sa...

Då har vi äntligen svaret på varför vi är så förvirrade Camilla :D

Hmm, alltid hemma Theo?! Hur funkar det?

Theo sa...

Bara att se på alla ställen som sitt hem. Så när jag kommer och hälsar på dig i Larvik åker jag hem ;)

Ass sa...

Vet inte om jag är redo att bli sambo än :P