fredag 21 mars 2008

Bonus och fruktsallad

Skärtorsdagen visade sig faktiskt bli en riktigt bra dag. Först kom ett trevligt påskmail från min boss att förra årets bonus var bestämd och en motivering till beloppet jag ska få. Jag citerar återigen Borat: Very nice! :D Jag och Lisa studsade runt lite och log lite extra efter detta och när vi sen lyckades med att bara jobba halvdag (som faktiskt var planen) så blev smilen ännu bredare. :D Begav oss då mot det fria landet! Hade inte bokat färjan till Strömstad och eftersom halva Norges befolkning åker till Strömstad för att supa skallen av sig på skärtorsdagen (det är så illa att Systembolaget faktiskt har stängt på torsdagen nu) så tyckte vi att det var smartare att åka runt och ta färjan vid Horten-Moss istället.

När vi kommit över gränsen stannade vi på ett köpcenterområde... Det var vi, personalen och sen resten norrmän :-O Helt galet, kändes inte som att man var i Sverige direkt. Även här fanns det några berusade norrmän. Bland andra 4 raggare i en volvo med högtalare på taket och med texten: Visa fi***n så får du popcorn! på bakrutan... Behöver jag säga mer?!?

"Några mil" senare dumpade jag och Timmy Lisa i Linköping. Själva fortsatte vi till Hjortkvarn. På 11 dagar kommer jag ha åkt ca 240 mil i bil... Weee!!! Självklart fick jag fruktsallad när jag kom fram, ja... när det gäller sånt är jag tämligen bortskämd. Så fort Esse hörde min röst kom han fram :) Åh, mys! Har legat i soffan och gosat en hel del sen jag kom hit.

Idag har jag varit och kollat på en bil i Svärtinge med Magnus, Linus och Anton. Det var en på Magnus jobb som var lite sugen på den men han hade ingen möjlighet att kolla själv nu så vi åkte och kikade. Den såg riktigt fin ut men stereon fick underkänt, usch, inget för mig med andra ord :P Åkte sen vidare till Vingåker och deras factory outlet. Tänk er att komma från Norge där allt är dyrt (jaja, förutom spolarvätska då som de envisas att tjata om när man hävdar att något är dyrt) till en affär där man kan handla märkeskläder riktigt billigt... farligt... Men jag klarade mig ganska bra faktiskt. Råkade dock köpa en skinnpaj! :-O Otippat -skoja inte! Men jag gillade den verkligen! :)

Efter denna roadtrip hade min kära mor fixat våfflor åt oss som vi tryckte i oss medan hon var i kyrkan. Sen somnade vi alla 4 i soffan... Sååååå skönt! :) Att sova soffa är så underskattat! Mamma trodde inte att vi var hemma när hon kom hem så tysta som vi var. Hon hade aldrig haft det så lugnt hemma när vi varit där hävdade hon... Förstår inte vad hon kan mena :P

Innan jag åkte iväg på denna tur fick jag ett samtal från Kim som frågade om vi skulle leka idag :) Tyvärr passade det ju inte just då men efter powernapen gick jag över dit och "lekte". Hon hade bara tjatat några gånger om att ringa mig igen :) Full fart på henne, hon sprang runt och tog bilder med min mobil, dansade till Lets dance och så spelade vi lite kula och kort. Reglerna i Kims lekar vet man aldrig riktigt... Men det funkar rätt bra ändå :)

Nu har jag nyss ätit fruktsallad hemma hos mor och ska nu däcka i soffan. Har glömt min dataladdare i Norge så får se hur det går med uppdateringar i helgen. Blir nog Linköping imorgon och då kan jag låna en från jobbet... Är ju FCs kval imorgon... Spännande!!!

Inga kommentarer: