tisdag 4 mars 2008

Elektronik

Fick klagomål på att jag bloggat för sällan nu de sista dagarna, men det beror faktiskt på att jag inte haft så mycket tillgång till dator samt haft lite tidsbrist. Nu sitter jag i alla fall och surfar på ett osäkert nätverk i lägenheten sittandes på en obekväm köksstol, och det beror på att tekniken och framförallt elektroniken är emot mig :(

Ja till att börja med så får jag det inte att fungera med den nätverkssladd som finns i lägenheten, men de som bott här tidigare säger att den inte brukar funka alla gånger, jaja, så länge det finns ett nätverk att surfa på får jag väl vara nöjd.
Min stationära dator vägrar inse att den har tangenbord och mus så därför kan jag inte göra något på den=jag måste spela musik på min bärbara för att ha något ljud i lägenheten och högtalarna står i köket=sitta obekvämt istället för att ligga i soffan. Men varför kan jag då inte ha på tv-ljudet istället kanske du tänker nu!? Jo -TV:n vägrar hitta några kanaler :( Suck...
Utöver detta så får jag inte loss vindrutetorkarna från bilen heller... Gaaah, det ska ju vara skitlätt, bara man vet hur man gör... Aja, det är väl bara att sätta på smilet och be några om hjälp... Usch, jag vill ju klara mig själv... Fast det är ju trevligt att träffa lite folk :)

Vad händer då ikväll... Hade tänkt mig en tur i Bökeskogen men det var alltför kallt för att jag ska kunna motivera mig för det. Kanske skulle åka och handla något?! Skulle faktiskt tro att jag inte gör någonting alls... Tar en powernap framför en film kanske... En film som jag får spela på min bärbara då... som inte har en s-videosladd... så jag kan inte koppla till tv:n... och den stationära funkar ju inte... Yey! Varför kan inte saker bara fungera?

Bilder kanske du undrar efter... Ja men eftersom jag inte får igång min stationära så får det vänta... :(

1 kommentar:

Jenny sa...

Asså, torkarbladsproblemet löser man på samma sätt som man vill lösa alla elektronikproblem: Med våld. Det är bara att dra. Eller trycka, beroende på vilken teknik du använder.

(Jag tänker dock inte ansvara för följderna om du tar mig på orden och går lös på elektroniken också. Fast då kommer du ju iofs ha ännu sämre möjligheter att komunicera med omvärlden, så det gör ju inte mig nåt egentligen =P)