onsdag 26 mars 2008

Kina och OS

Jag förstår inte vad Kina och Tibet har med OS att göra... Eller ja, jag vet ju att OS ska gå i Kina så den kopplingen förstår jag ju men varför koppla ihop det med Tibet? So what vad Kina gör i övrigt, de har fått OS så låt det nu gå där! Förstör inte min sommar! :) Sen får väl resten av världen gå i röda tröjor om de vill (som jag förövrigt tycker är otroligt fånigt!!) men låt OS va! Hörde nu att några länder funderade på att bojkotta invigningen... Why??? Vad hjälper det? Nej, jag förstår inte... Men sen bryr jag mig ju otroligt lite om politik också... Anna eller Cajsa lär väl läxa upp mig nu :P

3 kommentarer:

Anna sa...

Redan innan jag läste inlägget(faktiskt ) hade jag tänkt tipsa dig om http://www.kfuk-kfum.se/internationellt/praktikantprogrammet/ för jag har insett att du oxå är en sån här Kflummare. Jag är nuförtiden emot alla typer av ockupationer(ockupasjon på norska) och förtryck mot de mänskliga rättigheterna(alla har rätt att vara med i OS!), så även Kinas över Tibet. jag tycker att du och resten av världen oxå ska vara det!

Ass sa...

Jag är så dåligt insatt :$ men jag tycker väl inte att ockupasjon (måste ju vara lite norsk)är bra, men det borde inte drabba OS :)

Jenny sa...

Jag tror inte att de slutar Ockupaschohnen (måste vara lite tysk =P) för att några länder inte kommer på invigningen, men vad vet egentligen en simpel frukt som jag om politik...