lördag 8 mars 2008

Larvik -fartguppsstaden

Har varit ute på biltur idag. Åkte runt lite för att lära mig att hitta och det gick faktiskt betydligt mycket bättre än vad jag förväntat mig :D Kanske inte alltid kom riktigt dit jag hade tänkt mig men jag tappade inte bort mig någon gång. Stort! Störst var nog ändå att jag hittade ut (de bor lite utanför stan) till Tobbe/Torbjörn/Vegard utan karta :D Det kändes bra, kul att man inte vimsade bort sig helt. Självklart spelades låttexten "I'm gonna make it on my own" :)

För er som inte vet (ja och det är nog inte så många som läser min blogg som vet) så ligger larviks centrum i en dal så från den så ligger husen i en sluttning upp. Timmy får jobba på för att ta sig uppför backarna. Dessutom så är det vid nästintill varje övergånsställe och korsning fartgupp och det har jag INTE vant mig vid. Ser det redan framför mig vid nästa service: Nya stötdämpare behövs. Från mitt hem till jobbet som ligger ca 600 meter bort är det 5 fartgupp...

När jag åkte runt och hade hamnat lite utanför stan så åkte jag tillbaka till min trygga punkt -motorvägen. Från den vet jag hur jag tar mig hem. Men ärligt talat, motorväg... En vanlig landsväg som man enbart får köra 80 på... Ett skämt är vad jag skulle kalla det! Jag kommer inte slita ut femmans växel här i alla fall det är en sak som är säker.

En annan sak som också irriterar mig med norrmän och bilar är hur de parkerar. Parkeringsrutorna har inget "slut", alltså ingen hel ruta utan det saknas ett streck. Detta leder till att alla står med arslet på bilen ut mitt i vägen. Hur svårt ska det vara att köra fram och stå inne i "rutan"?!?

En sista anekdot från min biltur, helt plötsligt så kommer det en röd dubbeldäckare ala England. Linje 39 eller var det 36 på väg mot paddington. Kände igen den från tiden jag bodde i London. Jag började undra i vilket land jag är egentligen! :-O Förvirrad ska jag nu laga lite mat, duscha (åhhh mitt badkar, var är du???) och sen dra på mig mina nya byxor jag råkade köpa idag. Ja var handlade jag då? HM så klart ;) Ikväll blir det party! :D

2 kommentarer:

David sa...

Angående bilderna: Var det verkligen köksstolar och inte urinoarer?
Angående fartguppen: Du kan inte på fullaste allvar mena att du tar bilen 600 m? Låt Timmy sova ut istället för i h-e...

Ass sa...

Jag skulle varken kalla det köksstolar eller urinoarer -kanske barstolar eller skrivbordsstol :P

Nej jag tar inte bilen till jobbet :) Cyklar faktiskt. Ville bara ge ett exempel på hur många dom är :D