tisdag 25 mars 2008

Raggmunk och Snö

Påskdagen gjorde jag inte många knop, vaknade visserligen rätt tidigt av den förbenade hostan så jag hade gott om tid men hade ingen lust att göra något speciellt. Hur kommer det sig att hostan alltid kommer sent på natten/tidigt på morgonen? Klarar mig rätt bra om dagarna från hostattacker nu i alla fall men lite mer sömn skulle inte sitta fel.

Våldsgästade Bettan med familj en sväng, tycker det är så skönt att bara kunna gå förbi utan att ringa innan, är de hemma så är de, är de inte så går man till någon annan eller så är det inte alls långt hem igen. Gillar även det "olåsta livet". Nej jag måste inte låsa cykeln, den kommer inte bli snodd under tiden jag hälsar på någon. Dörrarna är inte heller låsta när folk är hemma, man känner sig riktigt välkommen. :) Nu kanske du tänker: Men flytta dit då om det är så himla bra! Men det finns ju nackdelar också (så som att det är långt till allt med mera), det vill jag bara inte tänka på just nu :)

Kim hann ringa två gånger när jag var hos Bettan och tyckte att jag skulle komma förbi :) så jag hade inte något annat val än att gå förbi där en sväng också. Hon följde med hem till "farmor" och lekte lite. Går förvånansvärt bra med tanke på att hon träffar mig så sällan. Kul att vara poppis :) Hon tyckte dock det var konstigt att jag kallade farmor för mamma :)

Traditionsenligt spelade jag bingolotto med mamma, hmm, eller snarare så sov jag mellan spelen :) Inget vann jag... Typiskt... Bättre lotter nästa gång Kjell!!! :)

Igår fick jag äntligen raggmunk av mamma. Mmm, min absoluta favoriträtt!!! Jag tryckte i mig vad receptet kallade 3 portioner :-O Kan väl inte vara möjligt... Fast då äter jag ju utan fläsk och lingon till. Naturellt är det bästa! :)

På "hemvägen" mellanlandade jag både hos Jocke och hos Crom. Ville ju träffa Jesper lite också (som var hos Jocke), ja och det måste nog fastlås att man har aldrig så kul som man har med Jesper och Jocke, oavsett alkoholtillstånd ;) Hos Crom spanade jag in hans nya lägenhet och nya flickvän. Både får godkänt :) Efter ytterligare en mellanlandning, denna gången i Hallsberg för att handla några matkassar börnade jag iväg mot Strömstad. Var rätt trist väder att köra i faktiskt, stundtals snöade det på rätt bra och lägg därtill lite dimma... Uff... Kom fram ordentligt i alla fall och efter en gungig färjetur var man back in town... Men det var sig inte likt!! ALLT var vitt :S Sliriga vägar och kallt... Brr... Kanske borde jag haft med en vinterjacka ändå... :D

Inga kommentarer: