onsdag 12 mars 2008

Innebandy i Tönsberg

Efter jobbet begav jag mig ut på den stora motorvägen och susade iväg i 70 km i timmen, hej vad det gick! :P Eikhallen i Tönsberg var målet och för er som inte vet så ligger det ca 4 mil bort. Responsen jag har fått när jag sagt att jag ska träna i Tönsberg har varit: Shit va långt! Men om man jämför 8 mil i veckan (för det är bara en gång i veckan) med min gymnasietid då jag för det första åkte 8 mil per dag till skolan och sen 8 mil ytterligare varje gång det var träning (och det var det tre gånger i veckan). Lägg därtill matcher då det var minst 8 mil ytterligare. Hehe, så är det att bo på landet :) 72 mil i veckan, lagom!

Jag hittade i alla fall fram till hallen med bara en liten felkörning. Stolt värre! :) Var bara 1 målvakt och 5 utespelare så tränaren var med lite också och körde. Han hade sin första träning med laget så han var också ny. Nivån var väl... hmmm... IBF Linköping-nivå kanske... Nej de har blivit bättre denna säsongen... hmm, ja ni kanske kan tänka er :) Men det var ändå lite roligt. Rätt tråkiga övningar dock men svårt att göra något när man är få och folk inte är så bra. Tror ändå att det kan bli lite skoj att göra något. De har redan informerat mig om när första matchen är i alla fall så jag skulle boka in den :)

Inga kommentarer: