onsdag 15 oktober 2008

TV-spel

Råkade visst bli så att jag satte på TV-spelet igår efter maten och efter att jag hade satt igång tvättmaskinen. Hade inte testat alla spel till mitt Wii så igår tänkte jag att jag skulle testa på Mario Galaxy och jag fastnade direkt. 4 timmar senare hade jag fastnat på ett annat sätt -på en bana och var riktigt, riktigt sur. Om jag hade velat köra på en racebana hade jag väl spelat Mariocart!!! Grr... Denna ilska handlar ju egentligen om att jag suger brutalt på att spela "banspel". Åker från höger till vänster sida av vägen hela tiden, kraschar in i saker... Bara det att här fanns det inga stopp, väggar, åkte man av banan så dog man... och jag dog... om och om och om och om och om igen... Fäen... Men idag ska jag klara det! (Läs: och om jag inte gör det kommer jag övertala någon annan att klara den åt mig så jag kommer vidare!)

När jag var "färdigspelad" hade i alla fall tvätten legat klar i maskinen i 3 timmar -Oups! Glömde...

Gjorde missen idag att glömma en annan sak (hmm, börjar jag bli gammal?!?) -att ta nässpray -Visst, bra att jag inte kände mig så dålig att jag var tvungen att ha den men jag vet att jag kommer få en jobbig eftermiddag... Ja och det kommer ju de i min omgivning också -Snörvel snörvel... Men men...

Kom till jobbet tidigt idag -Duktig Röv
Men inget funkade på ca 40 minuter -Duktig Röv i onödan, fäen

Esse var riktigt jävlig inatt. Tror mamma har förstört hans dygnsrytm för han vill ha mat vid halv sex om morgonen. Oftast får jag honom att lugna ner sig och vänta till sjutiden men inatt var han bara föööööör jobbig...
Krafs i blommorna -bara för att se till att jag vaknar
Race i hela huset -mycket just över sängen för att väcka mig
Leka med plingbollar -helst under sängen
Jag behöver i alla fall inte sätta något alarm om morgonen...

Fick höra igår att Jonas presenterat sig som min gamla tränare för en annan kompis till mig. Här har vi varit kompisar i 7 år och han presenterar sig som min tränare som han var i knappt 1 år! Bah! Jonas -Vad har du att säga till ditt försvar? Skäms du över att vara min vän, vill du hellre ses som min gamla tränare? :-O

Ibland tycker jag om att överdriva... :P

Nej om man skulle jobba lite... :)

1 kommentar:

Lisa Eriksson sa...

Jag kan komma och hjälpa dig. Jag är ju bästa på MarioCart :D