måndag 6 oktober 2008

Skrapa

Idag var första dagen i höst jag behövde skrapa bilen innan jag körde iväg. Brrr!!! :S Det var nästan så att mina fingrar frös bort! Då överdriver jag bara lite... Jag vill inte ha vinter! Eller i alla fall inte en vinter när jag behöver skrapa rutor! Annars får det gärna vara vinter ;)

Skrämdes nästan ihjäl igår (okej jag överdriver igen men det låter roligare så) när en burk med pizzasås fick för sig att explodera pga jäsning :S POFF!!! Så hade jag röd sås på väggarna :S

På tal om röd sås så har jag en blodfläck på min soffa efter att Lisa "spillde blod", hur man nu spiller det :)

Inatt har jag enbart drömt innebandy (vad jag kommer ihåg). Drömde att jag var hemma och skulle hälsa på och så var det cup och jag försökte se så mycket som möjligt och sket i min släkt bara för att kunna se fler matcher. Jag höll ett tal till laget om hur mycket jag saknade dom och önskar att jag var med och körde ihop med dom. Ja och så är det ju faktiskt... Saknar innebandyn massvis! Ja och då inte bara sporten i sig utan allt runtomkring också! Åka och kolla på andras matcher, sporthallenhäng, det sociala... Suck... Jaja, vad är väl en bal på slottet?!?

Men det är väl egentligen helgen jag skulle rapportera om. I fredags skulle vi ju ha "förfest" inför lördagen men jag tog det hela i omvänd ordning och sköt ut mig direkt redan på fredagen. Stökig de lux så klart, det blir man nämligen när Lisa är på sitt bästa "jag bjuder"-humör :P Vi startade i alla fall med pizza hos mig och lite fest... Dagens citat bjöd Lisa på (otippat?): "Jaha, ska vi ut??? Ja men då kan jag ju börja dricka ordentligt! :D Ja och det gjorde vi...

Dagen efter mådde jag verkligen så som jag förtjänade, jag var en riktig surbitch och klagade nog hela vägen från mig, via McD, hem till Tobbe för lite soffhäng. Mådde verkligen röv! Hur skulle jag klara att börja festa om några timmar? Testade några piller som skulle vara bra innan och efter fylla men jag vet inte riktigt om det hjälpte, det blev ju inte värre i alla fall :) Vi kom i alla fall till helgens "riktiga fest.

Alla utom en från Larvikskontoret dök upp och dessutom hade vi besök från Oslo- och Linköpingskontoret. Middag+Wii+Singstar+Trummor+Alkohol. Personligen hade jag gärna tagit bort det här trumsetet som folk satt och slog på helt okontrollerat :S Tävlingsmänniska som jag är så är jag nöjd med min insats. Förlorade bara en "match" och det var en singstarlåt mot Lisa så det kan jag ta :) Viktigast var ju att som tjej vinna i tv-spel. Det "ska" man ju inte...

Mitt illamående tilltog dock kraftigt och jag slutade dricka redan vid tio. Dagens Lisakommentar: "Hur kunde jag bli så full, vi drack ju knappt något" -Bara det att det var Lisa som hade druckit nästan allt av det vi skulle dela på eftersom jag inte pallade med mer :D

Idag måste jag ta och städa lite hemma och imorgon tror jag att jag ska ta tag i mig själv och börja mitt nya liv. Är ju ett tag sen jag började ett nytt liv så det börjar bli dags :P

Igår satt jag och läste igenom gamla brev och vykort och jag skrattade och grinade omvartannat och det var absolut inte många ledsna tårar utan mest att jag skrattade så mycket att jag grinade. Sammanfattningsvis då:
Cajsa är den absolut överlägset mest sjuka person jag känner. Herregud! :D Inte bara att hennes hjärna är helt knäpp utan hon har skrivit hela romaner till mig på allt du kan tänka dig. Telefonkatalogsidor, servetter, glasunderlägg. Jag hade även brev på tapet, kaffefilter med mera...
Kul att läsa alla riktigt gamla brev där knappt ett enda ord är rättstavat. "Tykdä du om matän vi fik ida"? Det var mycket "ska vi sitta ihop i bussen, ska vi va på rasten" -Bestämde man sånt innan?
Jag kan inte vara en alltför hemsk person för en del brev var otroligt fina där jag fick beskrivet för mig hur bra jag var. Då satt jag och rodnade och grät av lycka för fina vänner istället...
Har fått mycket vykort när jag var mindre från mina syskon också som var kul att läsa plus att det fanns en hel del kort och kollage.
Sen också min samling med brev jag fick när jag var i London. Oerhört tacksam för dom! Karina var den flitigaste skrivaren kan man ju lätt konstatera! :)
Jag hade en bra söndag utan söndagsångest med andra ord :) Okej, kanske inte så skoj för er att läsa om mina gamla brev då... Hmm... Aja... Fick kanske lite dåligt samvete, har jag varit lika snäll tillbaka? Skrivit lika mycket? Hmm... Hoppas det :)

Det har blivit en faslig oordning i det här inlägget, men men... :D Det blev i alla fall långt :P

1 kommentar:

Lisa Eriksson sa...

Obs - Det var blod från fingret och inget annat!