söndag 8 juni 2008

Släktkalas

I väntan på att diset skulle lägga sig igår kom det väntade samtalet från Kim :) Hon ville leka lite. Tydligen så hade hon tjatat hela morgonen om att få ringa och när jag svarade ja, att jag kunde komma förbi lite, så hade hon studsat runt och tjohat :) Hoppas jag kan hinna vara där lite längre nästa gång. Vi var där en sväng i alla fall och hoppade lite studsmatta innan det blev en tur mot stranden. Inte ormviken denna gången utan Djursnäs som ligger en bra bit ut i skogen. Tyckte att skogsvägar nog vore bättre för oss att köra på igår...

(Kjell -Inlägg "Värme" -Stycke 5. Jag har visst skrivit om Örebro ;) )

Satt med solstolarna precis vid strandkanten med fötterna i vattnet, riktigt nice. Nu börjar det rosa bli lite mer mörkrosa... Om någon månad kanske det kan vara rödbrunt ;) Var lite fega när det gällde att ge sig ut på simtur, skrämda av dagen innan. Men vi försökte vara macho och simmade ändå men med nervösa blickar spanandes efter fler ormar...

Sen bar det av till Linköping och släktkalas, dock inte min släkt utan Lisas. Lillasyster Klara fyllde 18 år så det var middag, tårta och fotboll på programet. Hon har en skön släkt, man känner sig välkommen och viktigast av allt, de har lite rutten humor, precis som en själv ;)

Det var med trötta ögon vi sen begav oss in mot centrum igen. Harrys skulle göras och det var ju bara att gå in och började med redbullen för att överleva... Men det var seeeegt... Vi hade nog lite ont om krut efter gårdagen så vid ettiden blev det hakepi och sen hem till Lisas soffa. Inga blonda killar :( Vi som hade så bra mål inför helgen, vad hände?

Det här blev lite för likt ett dagboksinlägg kanske... Sorry Theo, vet att du inte gillar det ;P

Idag då:
Uff... Bilen står hos Lisas pappa så någon gång behöver den hämtas... Sola står väl på schemat... Mmm... Ska nog passa på att sova lite då också... Sen kommer den: Hemfärden... Uff... Jag är inte sugen... Ska jag fortsätta rymma och inte åka tillbaka?!? :-O Nja, det lockar, vill ha semester... men jag får nog bita i det sura och bege mig hemåt igen... Men det blir nog bra när man väl är tillbaka... Det är resan jag vill slippa... Varför finns det ännu ingen "teleportör"? :S

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oups, förmodligen kom jag ut lagom när ni gick hem från Harrys...:S
Typiskt!
Antar att du åker hem tidigt idag...? Annars så är det träning ikväll mellan kl 16o 18 :)

Theo sa...

Det får väl gå för den här gången då ;)