fredag 13 juni 2008

Feminist?

Jag förstår inte varför det har börjats med någon sorts könskvotering i alla fotbollsstudios! Jag menar: Ta in folk som har något vettigt att komma med, som har kunskap, som vet hur man för sig i tv! Hellre det än att bara plocka in en fotbollsspelande tjej -just för att hon är fotbollsspelande tjej och inte alls för att hon har något vettigt att komma med.

SVT1 har Anna Pojanen och allvarligt talat, hennes matchanalyser skulle ett barn kunna komma fram till! Att hennes nasala stämma sen gör att mina öron börjar blöda... det gör inte saken bättre!

Sen dom här som är på tv4... Jag finner inte ord! Eller jo, jag har massa ord förresten, men inga snälla :P Som igår:
De pratade om Fredrik Stoor varpå den ena tjejen (jag vet inte ens vilka de är och jag bryr mig inte) säger typ: Ja, jag har ju lite insyn i Hammarby då så jag har en rolig anekdot om honom. Han hade två riktigt dåliga säsongen och var nästan på väg ner i b-laget, men sen gjorde han två jättebra säsonger. Man kan säga att han gjorde kometkarriär...
Ehhhh??? Ja det var ju verkligen en rolig anekdot... Ja, och alla vet vi väl att en kometkarriär börjar med att nosa på ett b-lag i två år.... What?!

Nej jag tycker det är så... Nej nu har jag slut på ord... Men om jag skulle välja ett ord så tar jag mitt mest använda ord på jobbet för tillfället: Ruttet!

Feminist? -Skulle inte tro det! ;)

Inga kommentarer: