tisdag 30 september 2008

Vinnare

Tro det eller ej men de hade inte virrat bort sig tantaluringarna! :) De hade varit ute och kollat på stationen så de ska hitta hem imorgon och vandrat runt lite i affärer. Jag är imponerad! När jag kom hem så höll de på och fixade mat. Potatismos, sås och hjortkött. De skötte även om disken -Jag är så bortskämd!

Tog sen en tur med bilen och visade dom runt till Stavern och Helgeroa och tillslut kunde Dessan erkänna att Larvik kanske var en stad i alla fall när hon fick se en vy över större delen av staden. Lite komiskt tycker jag när någon som bor i en håla på 250 invånare inte tycker att 40000 invånare gör någon stad ;)

Sen var det fram med godis, fruktsallad och spel (ja självklart kaffe också då, förstår inte hur mycket de kan dricka på en dag!). Jag blev master of the Larvik games och man märkte direkt vilka som var släkt i alla fall: Mamma och jag går ju in med inställningen att vinna och förstöra så mycket som möjligt för de andra medans Dessan bara "spelar på", "tar det inte så hårt". Tsss!!! Var är vinnarskallen? ;) Hade i alla fall en mycket trevlig kväll :)

Idag ska de få testa på att bowla med Wii, det ska bli kul att se dom försöka sig på :) Uff, tänk om de har nybörjartur och slår mig! :-O Då blir jag knäckt...

3 kommentarer:

Lisa Eriksson sa...

Tipsa om min teknik ifall det går kanckigt :)

Anonym sa...

Larvik är ingen stad, det är en by! Fråga vem som helst på gatan...

Ass sa...

Nu var du fasligt fyndig... :D