tisdag 23 september 2008

Morgonkörning

Man är trött, ouppmärksam, det är fullt med imma på framrutan, vatten och imma på sidorutorna, solen skiner så där rakt in som den bara kan göra på morgonen (och kvällen)... Istället för att torka av sidorutorna och vänta på att fläkten ska få göra sitt på framrutan så kör man iväg och gnuggar fram lite synfält med handflatan...

Så dum man är!!! Det är ju så lätt att det händer något när man inte ser ordentligt... Fick dåligt samvete nu! Imorgon är det jag som ser till att jag kan se ordentligt innan jag kör iväg till jobbet! Visst, det gick ju bra idag... Men skulle man kunna förlåta sig själv om det verkligen hände något?! VARFÖR tog jag inte tiden och torkade av rutan... Uff, nej... Inte igen!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Man kan ju gå till jobbet annars :S Just det ja, du har ju flyttat nedför den låååååååånga backen.... Men det kan gå fort hem om man rullar nedför.. ;-)

Ass sa...

Skulle gärna cykla... FRÅN jobbet... men TILL :S Hua... Upp upp upp upp...

Lisa Eriksson sa...

Är det bara jag som ibland tänker.. Här borde de ha en lift eller ett rullband...

Kanske det vore en lösning på alla backar i Larvik?

Ass sa...

En snömaskin och detta vore ett skidparadis ;)

Lisa Eriksson sa...

Åh! Det var det jag skulle skrivit i internundersökningen.. Stuga i Larvik :P