torsdag 30 maj 2013

Vår i Hjortkvarn

Mamma skrattade gott åt mig och Elis när vi gav oss iväg på fotorunda. Hon passade även på att smygfota oss mitt i fotograferingen. Eller ja, ser väl mest ut som att Elis sover är klart :)


Koncentrerat, stundtals krypande, sittande och liggande på marken.


Mors rabatt blommade för fullt:

04 rabatt

Vet inte vad blommorna heter dock...

05 rabatt

Roade mig med relativt kort skärpedjup denna tur. Blir oftast effektfulla bilder när något är skarpt och resten oskarpt. Kommentera gärna vad ni tycker om bilderna! :)

24 växter

En skrynkla hittades ute i skogen. Eller ja, murkla heter det väl kanske...

09 murkla

Ibland är det svårt att komma på text att skriva till bilderna. Finns inte så mycket mer att säga än: Kottar...


Stannade en sväng och hälsade på i Snöbäcken. Ella visade upp en av alla larver som härjade runt i trädgården.


Vi spanade i regntunnan efter en gigantisk skalbagge, men han ville inte visa sig just då :(


Fortsatte på kängstorpsrundan...

15 väg

Fanns massvis med vitsippor längst med vägen.

18 vitsippa2

Elis gav sig ut på klättring...


I'm the king of the world!


Han kanske tyckte att han var kung, men jag tyckte mest han såg ut som barbapapa :D


Eller möjligen Farbror Vattenmelon...

4 kommentarer:

Lisa Eriksson sa...

Min favorit, behöver nog inte säga varför! Gillar att både blommor och grässtrån är skarpa:
http://www.flickr.com/photos/asskarlsson/8881304901/

Gillar denna, fina färger och effektfullt.
http://www.flickr.com/photos/asskarlsson/8881911870/

Ass sa...

Hehe, ja färgmässigt passade ju den första dig mycket bra :D

Anonym sa...

jätte fina kort...du kan det här med fotografering :)

Ass sa...

Jag är bara barnet i fotovärlden, men tackar :) Kul att det gillas!