fredag 24 maj 2013

Marknad, vapenförbud och Reeperbahn

Marknad var det ja! Lite som Pålsbomarken men fasligt mycket mer folk! Ja och jag är även lite tveksam om de har sådana här pepparkakor i Pålsboda?!


Under dagen hade vi ju hunnit beta av fasligt många länder och sevärdheter. Helt plötsligt var vi vid ytterligare en! Times square! Såg inte ut som jag trodde...


Fest det är klart, folkmässigt om man ser till trängsel så var det nog inte så långt ifrån... :P


Vi behövde inte ta oss långt för att hamna i Paris! Det var svårt att hålla koll på var man var...


All denna förvirring gjorde oss hungriga! Vad äter man då i Paris? Crepes! Åhh, med kinderchoklad...


Mmmm... Nomnomnomnomn!


Okej, själva serveringen var väl inte så trevlig, vid byggnadsgrejer och staket... Men gott var det!


Några andra som var sugna på något gott var dessa två som stod och blandade absolut-groggar mitt på gatan. Jag magfotade återigen sådär diskret som bara jag kan...


Jag vet inte helt... Blir ni sugna på pommes när ni ser den här gubben?


Är det verkligen lov att ha en så där tight tröja på sig?! Kallt verkar det som att det var...


Vi var egentligen ganska mätta, men Michelle propsade på att vi skulle gå till väderkvarnen för mer godsaker!


Jag var lite skrämd av den läskiga dockan till höger... men jag var ändå nyfiken på vad schmalzkuchen kunde vara!


Typ fettfriterade fluffiga degbitar med florsocker på visade det sig. Kaloribomb som man käkade genom att spetsa dom med en pinne.


Inte så söta drags...


Det här förstår jag verkligen inte. Jag skulle förstå om de doppat en skalad banan i choklad, för choklad+banan är gott. Men... Doppa bananer med skal på i choklad?! Ehhh, hur äter man en sån? Slickar på skalet?! Nej jag förstår inte...


När vi tröttnat på marknaden hade vi en sak kvar att beta av i Hamburg: Reeperbahn! På väg dit fick vi lära oss att det är förbjudet med vapen där... Men bara mellan måndagar och söndagar... Andra dagar går det bra! ;)


Sådär ja! :) Reeperbahn var dock ingenting för mig... Mycket märkligt folk... Drogat folk... Olagligt folk... Jag var rädd :S


Hmm, jag ska färga håret... Vilken färg ska jag ta? Kanske lila som kan matcha jackan?!?


Får nog ta och besöka detta nästa gång jag är i stan!


En ofantligt återkommande tjatig sak under mitt besök var denna dam. Hon var ÖVERALLT!!!


Tyskarna verkade älska BEYONCE! Men en sak fick vi aldrig besvarat... Vad kostar egentligen bikiniunderdelen? Stod inte på en enda affisch, och då såg vi MÅNGA!

Det var inte bara jag som var i Tyskland under den här perioden. Det här var nämligen andra gången jag såg de två regnbågarna... Fantomen var i närheten...


En fullsmockad dag började ta slut och Cosby tog oss hemöver igen.


Trötta huvuden och möra fötter...

Inga kommentarer: