torsdag 23 maj 2013

Hurra för hamnen!

När vi gått klart på KZ hade det blivit många klockor och magarna kurrade. Funderade lite att beställa härifrån...


...men ställde istället in gps:en på närmsta McDonalds :) Michelle var jublande glad!


Är förövrigt förvånad över att vi inte åkte fel något på våra utflykter. Min GPS får nämligen för sig att ibland prata finlandssvenska med någon slags robotröst :S Tänk er denna röst försöka utläsa tyska gatunamn... Lägg därtill en "kartläsare" som ska hjälpa till att tolka allt som inte kan skilja på höger och vänster.
-Sväng höger här.
-Ok *trotsar trafiken och lägger mig i högerfilen*
-NEJ, vänster, vänster, VÄNSTER!!!
-GAAAAH!!!!

På McD underhöll Michelle tyskarna genom att sjunga högt och tydligt på Ich bin ein döner (som jag beskrev tidigare). Michelle tänkte väl inte på att de förstod vad hon sjöng och tyskarna förstod inte varför hon satt och sjöng att hon hade lök på huvudet och var en kycklingkebab :D

Efter maten parkerade vi vid en tunnelbanestation i förorten för att ta tunnelbanan in i centrum. Michelle var spänd av förväntan!


Hamnen hade födelsedagskalas den helgen vi var där och det beräknades komma 2 miljoner turister. Det är mycket folk... Tvivlade på att det skulle gå så bra att hitta parkering så tunnelbana kändes rätt.


Om man var nödig så låg toaletten om man klättrade upp på bron?! Jättekonstigt ställe att ha en toalett på...


Många poliser på plats... Jag blev lite nervös att jag skulle råka göra något tyskt olagligt som jag inte visste om var olagligt...


Fast hade jag fått åka den här snygga polisbilen hade det kanske varit värt det :)


Det är visst poppis att sätta kärlekshänglås på denna bro. Jag och Michelle gjorde inte det... Blod är ju tjockare än vatten så vi behövde inte det!


Vi fick även se drakbåtsrace. Men jag vet inte om de var så fasligt bra på att ro i takt...


Det var fullt med marknadsstånd, ja till och med på broarna, men det får ni höra mer om sen.


Det var ju faktiskt hamnen som fyllde år, så vi börjar med det!


Det var ett gäng riktigt fina gäster som kommit på besök.


Några riktigt stora också:


Jag är glad att jag inte är den där bojen...


Antar att det var någon slags militärbåt?!


Denna herre verkade ha klätt upp sig dagen till ära :)


Ett ettfaldigt leve för hamnen, hipp hipp HURRA!!!

Inga kommentarer: