tisdag 28 maj 2013

Mopperally i Hjortkvarn

Som ni märker ligger jag lite efter i rapporteringen. För ett tag sedan var det i alla fall dags för mopperally i Hjortkvarn och Elis skulle testa på detta för första gången. Dressed for success?


Jag kände mig lite wild and crazy och körde topless ;)


Handledsskydden är dock fasligt sköna att ha när man åker.

Lite oklart hur många startande det var... Men dryga hundra var det i alla fall. Kul att det är så populärt!


Här är rundan vi skulle ta oss med paus för korv, motordagen i Igelfors och så ett kaffestopp.


Vroom vroom!


En av de absolut snyggaste mopparna detta race, en Forshaga Shopper:


Pingo var riktigt stilig i sina glasögon :D


Mimmi och Mikaelas kompis fixade så att alla fick körv! Tummen upp på det!


Mikaela skötte skyttetävlingen. Släktfejden behöver vi väl inte prata om vem som vann?!? Skittävling...


Det är ingen höjdare att åka med EU-moppe på grusvägar med rullgrus... Men men, bättre än ingen moppe alls!


När jag blir stor ska jag ha en FS1a igen! De är ju så jäkla snygga!


Många moppar blir det...


En del går in för det ordentligt även med "tillbehören" :)


Stor tank!


Många riktigt gamla klassiker!




I Igelfors var det som sagt motordag och ett gäng med bilar var utställda.


En av bilarna ägs av min kollega Mathias, Renaultfantasten :)


Kom inte fram till kaffet innan det small till och bakdelen på Rataxes började åma sig fram och tillbaka. Obehagligt! Aja, skönt att det inte var framhjulet för då hade det nog varit än mer svårstyrt!


Kändes ju inte alltför kul att inte kunna fullfölja loppet på rätt sätt, utan bara stå där och vänta på likbilen :( En liten tröst var att Magnus redan hade fått bryta loppet, så jag var ju inte sämst i familjen ;) Han verkade dock glad och nöjd ändå :)


Likbilen med Karlssonmoppar:


Magnus hade hämtat fyrhjulingen för att slutföra loppet på den så där fick jag åka med sista biten.


Tillbaka på Hjortvallen var det dags för prisutdelning. Pingo var först ut av släktingarna att välja och han sken upp när han såg vad som fanns. En mössa det stod TIMBER på :D Som han brukar tjata om timber när det ska kalasas :) Vet inte helt varför... Jag och Anton ville i alla fall inte vara sämre så vi valde också en sån där tjusig Timbermössa :)


Snygga som få var vi väldigt nöjda med rallyt! :)

Inga kommentarer: