tisdag 28 maj 2013

Hemfärd

Måndagsmorgonen startade jag tidigt min hemresa. Det skulle ju ta ett bra tag att ta sig hem och jag ville gärna ha lite tid hemma på kvällen innan det var dags för jobb igen nästa dag. Sa hej då till Michelle lite snabbt för att inte börja grina. Fungerade bara tillfälligt för det gjorde lite ont i hjärtat att lämna henne där borta :S 

Tröstshoppade mig nästan lycklig i Puttgarden. Varför bara nästan? Jo, de hade ingen bacardi razz!!! :( Vad är det för sätt?!? :(


Aja, jag är hyfsat redo för sommarens alla festligheter nu :) Min Jelzin och jag ska på fina äventyr!


Tog mig en frukost på färjan när vi guppade iväg mot Danmark.


Vid mig satt en tantaluring med en fräsig väska: Converse. Lite märklig kombo i mina ögon...


Inte ens på färjan kunde jag helt bli av med henne. Hon var verkligen överallt! BEYONCE!!!


Köpte mig två flaskor lukta gott innan den korta resan var över. Går himla smidigt att åka färjan faktiskt.


Upp på Öresundsbron igen och snart såg jag återigen land! :D Mitt land! Det firade jag med ett hurra!

HURRA!!!


Sen var det bara att beta av mil efter mil efter mil... Stannade på Erikslund utanför Ängelholm och käkade lunch. Mycket bra mat! Buffé var det också och det fanns flera olika rätter att välja på. Stanna där om du har vägarna förbi!

När jag startade min resa drog jag igång trippmätaren i bilen. Hade som plan att bilden på mina avverkade mil skulle få avsluta min reserapport. Det kommer visserligen vara en bild på min trippmätare som avslutar min rapport, men inte med rätt siffror :( När jag passerade 200 fick den nämligen för sig att nollställa sig själv! :-O VA F¤N?!? Jag hade förstått om det varit vid 999 mil eller så, men 199?!?


Sista timmen satt jag med andra ord och var sur över att Cosby förstört mitt sista blogginlägg... Kändes lite bättre sista biten då jag tillsammans med Tommy Körberg framförde Stad i Ljus. En av oss sjöng bättre än den andra... ;)

Hemma efter 11,5 timmars resande. Skönt! Dock fasligt nöjd med min roadtrip! :D

Inga kommentarer: