tisdag 14 maj 2013

Över broar och genom tunnlar

Så var jag då på väg! Det är ju tur att jag ändå gillar att åka bil med tanke på hur många timmar jag skulle skava runt på bilsätet. Ja och nog blev jag rätt öm om rumpan efter ett tag. Skönt med farthållare så man kan byta position lite enklare. Ja och tur att jag hade min ofantligt fantastiska spellista att lyssna på. Den är faktiskt lite piffad med Roger Pontare och This perfect day nu sen sist jag länkade till den.

Jag kommer alltid på massa saker jag vill skriva på facebook, twittra om, lägga upp på instagram eller blogga om när jag kör bil. Tyvärr(?) kommer jag inte ihåg allt när jag väl får tillfälle igen. Jag vet inte om det är bra eller dåligt att det inte finns handsfree-varianter så att jag kan klara av det med enbart rösten... Det är inte allt som är kul sen när jag väl tänker efter... Men en del hade ni nog kunnat skratta gott åt :) Kanske borde hyra in en sekreterare att ha med på mina resor :D

I alla fall: Jag valde att bila ner till Malmö för att ta Öresundsbron över till Danmark just för att jag aldrig hade åkt där innan. När jag närmade mig kom jag dock på att jag ju visst hade åkt på bron :S Dock så gick min ena lins sönder på den resan innan jag kom till bron så jag såg bara på ena ögat då... Det räknas knappt...

När man reser själv så får man försöka fota själv efter bästa förmåga. Då kan det bli snett och häftigt även när man försöker fota rakt... Ja och det är inte alltid man får med det man tänkt i bild, och ibland får man med lite extra...


Den här blev jag dock nöjd med för att vara fotad lite så där på chans :)

07 öresundsbron


Var dock väldigt dimmigt på toppen så det blev inte så mycket till utsikt :(

Det blev bra mycket grönare ju mer söderöver jag kom. Ja och gulare också... Raps är poppis!


Helt plötsligt närmare jag mig en bro till! :-O VA? Det ska ju inte vara någon mer bro! Vart är jag på väg? Visade sig att jag hade kollat upp lite dåligt på hur jag skulle åka i Danmark... Men jag var på rätt väg!

09 annan bro


Jag var lite wild and crazy och åkte ner utan gps! Inte en enda felåkning! Inte illa :)

När jag åkte bil med Magda för ett tag sedan så berättade hon om att hon och hennes syster brukade hålla andan i tunnlar för att roa sig på roadtrips. Det var jag såklart tvungen att testa i min ensamhet! Det var dumt... Vet ni hur lång tunneln mellan Malmö och Köpenhamn är? 4 km...

Fick pusta ut i väntan på färjan i Rödby. För att få med någon egobild fick jag använda mig av Cosbys plåt.


In i gapet! (Ja, jag kanske skulle behöva nya vindrutetorkare...)


Äntligen solsken! Satt uppe på däck och gottade mig bland allt det blåa.


Fiskmåsarna följde med oss ut till sjöss. Fasen var det ser härligt ut att flyga... Synd bara att jag bara hade mobilkameran med mig här :S

16 mås

Väl framme i Tyskland hade jag inte så lång tid på mig för att bocka av en av punkterna på min att-göra-lista: Lyssna på Kraftwerks Autobahn på just autobahn. Den är inte bra, den är jäkligt lång, men jag tyckte att det hörde till! Check!

Efter ca 80 mil var jag då framme vid vår samlingspunkt: REWE i Lensahn. Efter ett tag kom Michelle infarandes i röda faran. Nervevade rutor, Vengaboys Boom boom boom boom på hög volym och vevandes med ena armen. Bak satt 2-åringen hon har hand om viftade också glatt med ena armen :D Vilket välkomnande :)


I affären handlade vi på oss lite förnödenheter så som gifflar och bacardi innan vi begav oss hem till Michelle.

Inga kommentarer: