fredag 31 maj 2013

Det bruna guldet

I söndags stod alarmet på 04:00 :S Det är tidigt! Varför denna tidiga timma? Jo jag skulle följa med ut och fiska lake!


Lakarna är väl främst i farten när det är mörkt ute, men nu skulle det testas om de var huggvilliga på morgonkvisten.


Det tog inte lång tid innan både Sebastian och Elis fått fisk. De fick vila i sumpen i väntan på vägning och fotografering.


De ser verkligen läskiga ut tycker jag :S Lite för ormlika för min smak dessa bruna bestar.

Invägningen gick mycket bra. Båda två regfiskar! :)


Sebbe slog till med personbästa till och med! HURRA!!! Dock ångrade han nog att han sagt: Om jag får en reg-lake ska jag raka av mig skägget! :P


Dubbel fiskelycka:


Sen ville inte lakarna vara med mer :( Jag fick med andra ord ingen fisk. Enda gången jag fick något på kroken var när vi krokade i varandra och skapade norskalas :S


Elis fick störst fångst i alla fall, men det är väl inte storleken som räknas?!


Vi tröttnade relativt snart att försöka jaga rätt på laken så när det närmade sig lunch begav vi oss hemöver igen.


Sebastian var nöjd men fasade nog över att komma hem och bli av med skägget...

Inga kommentarer: