lördag 4 maj 2013

Många tankar små

Vilken hattig vecka det här har varit. 1 dag på jobbet, åka till Linköping, jobba halvdag, ledigt 1 dag, tillbaka till Karlstad, jobba 2 dagar och så helg igen. Ja, inte så att jag klagar -skönt med mycket ledigt :) Ja och mer blir det ju kommande veckor! Lucka 19 öppnad idag och resan närmar sig mer och mer.


Jag är gräsänkling, som det så fint heter, i helgen, så igår passade jag på att somna på soffan och låg där halva natten :) Gött! Annars blir jag alltid väckt med orden "borde du inte gå och lägga dig". Jo, det kanske jag borde... Men det är ju så fasligt skönt att sova på soffan med Esse på magen! :)

Kollade lite serier idag på morgonen. How I met your mother är ju en favorit och i senaste avsnittet är det mycket Karate Kid :) Det blir ju inte sämre då direkt! Missa inte säsong 8 avsnitt 22 ;)

På tal om serier: Ju mer jag kollar på The big bang theory, desto fler drag hos Sheldon känner jag igen mig i :S Jag vet inte om det är bra eller dåligt... Är jag så himla konstig? Ja kanske...

Klurar på fall jag "behöver" en surfplatta. Vore ju smidigt att inte släpa med sig den stora och tunga laptopen hela tiden. Men kanske jag egentligen klarar mig med mobilen ganska långt... Fast den funkar det dåligt att blogga på... Frågan är om det fungerar bra på en surfplatta!? Någon som har erfarenhet av det? Speciellt om man vill ha med mycket bilder och skriva en del. Borde man även ha ett tangentbord eller funkar det som är på skärmen smidigt? Funkar det smidigt att föra över bilder från kameran och/eller datorn. Behöver ju ändå korrigera bilder på datorn är klart...


Mycket att klura på...

En sista grej: Hockeygalan! Hoppas ni inte missade den, annars kan ni se den här. Den var inte alls som alla andra stela och tillknäppta galor med långa, tråkiga presentationer av kategorier och ännu längre och tråkigare tacktal. Inte heller hade den massa pinsamma skämt av en programledare som man ser inte ens vill dra skämten. Roliga humorinslag och avslappnad och skön stämning, även fast allt betades av relativt snabbt. De hoppas att detta ska bli något stort i framtiden. Jag hoppas bara att det inte blir som de andra galorna :S

Inga kommentarer: