onsdag 29 maj 2013

Katter, Pilsnerkasse & Yatzy

Så här såg mor ut sist jag kom hem på besök...


Jag visste inte helt vad jag skulle säga... En stickad katt-tröja. Skojar hon med mig?! Har hon blivit en crazycatlady utan katt? Nja... Hon "tyckte den var rätt söt"... Som tur är, eller vad man ska säga, hade hon inte köpt den själv, utan hon hade fått den :) Den var visst väldigt varm och skön... Jag gav henne förbud att bära den utanför hemmet :P

På bordet stod trädgårdsplockade vårblommor. Jag vill också ha en trädgård där jag kan plocka blommor! :( Men husletandet går segt...


Efter mopperallyt tog jag och Elis och packade varsin pilsnerkasse och promenerade ut till Gamby för att kolla på Eurovision. Gött med sol och vår!


Magnus bjöd på konstigheter... Men ganska goda konstigheter :)


Konstigheterna gjorde dock vägen hem extra lång... Fasligt lång...

Dagen efter var det lite långsammare tempo. Det vore dock inte ett äkta besök om det inte spelades spel!


Mor har många olika yatzy: Mini, Normalt, Stort, Bratzy (den lyxiga varianten), men jag tyckte ändå att hon behövde ett till! Ett ännu större! :)


Men hur ska jag kunna spela med de här stora?


Jo i trädgården! :)


Sedärja! Det gick ju fint! :)


Lite bökigt att hålla på och böja sig hela tiden. Man bör nog sitta ner och kasta istället!


Klurigt vilka man ska spara och vilka som ska slås om...


Kim körde på att kasta så högt som möjligt :)


Vem som vann? Ja det behöver vi kanske inte prata om, men det är ett fasligt roligt spel det där! :P

Bjuder på några fler bilder från besöket. Här Elis som filosoferar på Kjells trapp.


Smulan på samma trapp:


Heja Smulan friskt humör! Tungan hänger utanför! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

katt tröjan är ju kanon snygg ju.... :)