söndag 5 maj 2013

Stolpjakt - Runda 4

När man ligger på soffan en hel dag så kommer ångesten lätt smygande dagen efter. Alla "Jag borde"-saker gör sig påminda. Eftersom jag inte hade någon lust att utföra någon av alla "Jag borde fixa inför flytten"-saker, lyssnade jag istället på "Jag borde röra på mig"-saken och för att stilla ångesten gav jag mig ut på jakt efter Friska Karlstad-kontroller igen. 

Kommer ni ihåg att jag skrev att det var så enkelt med kompass? Bara att gå rätt på... Nästan som att fuska...

Ehhhh, glöm det! Det gäller bara i smidig terräng. Annars är det fasligt lätt att komma snett :S Jag skulle ta mig från den röda punkten till den blå, men eftersom det var svårgånget så hamnade jag galet... Sen fanns det inget bra att läsa in sig på kartan så jag irrade runt... och runt... Fick tillslut "ge upp" och gå ut till vägen igen och börja om efter 800 meter i onödan. Träffade en orienteringskurskamrat som var ute med sin familj och tillsammans gick det bättre :)


Idag var det skogen norr om Våxnäs som jag traskade runt i (där större delen av kontrollerna var förra året) och jag avslutade med att ta de kontroller som var nere i samhället. Genade vid en sluttning strax innan 8 km -lagom brant :)


Även fast det varit fint väder de senaste dagarna så har det varit kallt och blåsigt, något som jag trodde skulle gälla även idag. Icke! Underställ var mycket överflödigt! :S Jaja, jag behövde ju inte frysa i alla fall :)

Runda 4
Kontroller: 11
Tid: 2 timmar 11 minuter
Avstånd: 10,9 km

Totalt
Kontroller: 34
Tid: 6 timmar 48 minuter
Avstånd: 32,3 km
Rundor: 4

2 kommentarer:

Soffie sa...

Hej!visst är det roligt med Friska Karlstad, jag deltar med i det, har nu tagit 99 stolpar och ska ge mej iväg om en stund och ta min sista nr 85 ,lycka till! och vem vet vi kanske ses på stolpjakten

Ass sa...

Fasligt roligt :) Jag har dock inte hunnit vara ute så många gånger än så jag ligger lite efter dig. Lycka till du med!