lördag 25 maj 2013

Stolpjakt - Runda 5 & 6

Jag vet, ni vill veta: Vad gjorde Astrid och Michelle på söndagen på Tysklands-resan?! Ni får hålla er till tåls lite... Först lite nutid:

Gjorde ett halvt spontaninköp igår: Terrängskor, eller vad man kallar det. Brötskor tycker jag annars är ett bra uttryck :) Jag behövde ett par skor som håller mig torr om fötterna när jag brötar runt i skogen på jakt efter stolpar, ja och även annars när jag är ute i naturen/på sjön och härjar.

Jag hade tänkt att kolla upp flera olika mäken och modeller och sen beställa hem online, men när jag skulle börja kolla så blev jag otålig (jag avskyr ju att vänta) så jag köpte första bästa :) Aja, de kändes väldigt bra, så det ska nog bli succé! Igår provkörde jag dom inne hemma på ryamattan -det närmsta terräng jag kunde komma hemma :)


Idag skulle de prövas ute ihop med mina nya löpargrejer. Ser ni hur jäkla snabb jag blev direkt eller?! Materialet är väl allt?! :)


Ja, jag har shorts utanpå mina löparbyxor... Tycker inte det är så snyggt när man ser det dallra i de tighta byxorna så jag kör med shorts istället. Inte så snyggt det heller är klart... Men det känns bättre :)

Trots att jag såg fasligt snabb ut så var snabb inte ledordet idag. Det var en hel del av de svåraste av Friska Karlstad-kontrollerna som var längst min tur idag i Tyrskogen. Först blev det en kortare tur på timmen ihop med Elis och sen en mycket längre tur själv.

Att varna för håligheter kan man göra på olika sätt -som att sätta en gran i hålet :D Snyggt!


Skorna (ett par Haglöfs Vertigo för den som undrar) var riktigt bra! Sköna att gå i, stabila och så var det extra skönt att inte behöva bry sig när det låter SCHLOFF runt fötterna :) Blev dock 4 timmar ute totalt vilken nog var lite väl för en första tur så lite skavsår har jag allt.

Runda 5
Kontroller: 4
Tid: 1 timma 6 minuter
Avstånd: 3 km

Runda 6
Kontroller: 9
Tid: 2 timmar 54 minuter
Avstånd: 9,4 km

Totalt
Kontroller: 47
Tid: 9 timmar 48 minuter
Avstånd: 44,7 km
Rundor: 6

Inga kommentarer: