fredag 28 november 2008

Utmaning

Utmaningen godtagen men jag tänker inte föra den vidare. Ni kan läsa om utmaningen på lisas blogg.

Jag ska i alla fall skriva 7 saker om mig själv... Både alldagliga och oväntade... Hmm...

1 -Missbildad?
När jag föddes så hade min fot legat i kläm så den var helt skev och böjd. Tårna låg mot smalbenet till och med så det blev stödskena för foten i några månader. Nu är den dock lik den andra, men elaka röster säger att de ser konstiga ut även nu...

2 -Hungrig?
"Jag bits inte" var inget som passade in på mig tidigare. När jag var riktigt liten bet jag i allt jag kom åt vilket ledde till att mamma inte ville amma mig... förstår inte det... :) Lite äldre tyckte jag att min systerson Jesper smakade gott och bet honom i armen så fort jag fick chansen. Efter att min syster tog och bet mig tillbaka så har jag dock slutat med detta, till Jespers glädje ;)

3 -Pingisstjärna?
Som 15åring var jag rankad 8 i länet i min åldersgrupp och vi var säkert 20 stycken eller något totalt (wowowowow) ;) Men min största merit är att vinna över min bror, Pingo. Efter det har han vägrat möta mig igen för nu kan han skylla på en lyckomatch men om det skulle hända igen... Förstå så hemskt för honom ;) Detta står ungefär lika högt som när jag satte en straff mot min andra bror, Berra, i en innebandycup :D

4 -Världsvan?
Jag bor nu i mitt tredje land (Sverige, England, Norge) men känner mig inte det minsta världsvan eller berest för det. När jag är på en flygplats, i en stor stad eller någonstans utomlands känner jag mig verkligen som den lantis som jag egentligen är. Tror jag är en av de där som andra tänker: TURIST!!! om...

5 -Sångstjärna?
Jag klarar mig rätt bra i singstar nu men det har jag inget att tacka min sångröst för utan snarare mitt musiköra. Ibland önskar jag att jag inte hörde hur falskt jag sjunger... Tondöv kanske vore något ;) Ett bevis på hur illa jag faktiskt sjunger är en kommentar från när jag var med i barnkören: "Du kanske inte behöver sjunga så högt" :S

6 -Envis?
När det gäller tävlingar är jag sjukt envis. Ta till exempel alla dessa "slå iväg pingvinen så långt som möjligt"-grejerna. Jag bara MÅSTE köra tills jag har rekordet... Om någon sen slår mig så sätter jag mig igen... Det SKA gå att slå... Tiden spelar ingen roll! Om det är envishet, idioti eller kanske bara tävlingsinstinkt det vet jag inte...

7 -Hacker?
Nej att kalla mig för hacker är något som skulle få både Jånas och Per att skratta högt men jag har grymt många timmar framför datorn i alla fall. Har ett ICQ/MSN beroende som är (eller i alla fall varit) enormt! Som störst var det på universitetstiden. Hela nätterna satt vi uppe och chattade... La man sig innan 3 var man svag... Kanske tur att man lugnat ner sig lite nu när jag inte kan ligga hemma i soffan och kolla på "Days of our lives" om dagarna utan faktiskt måste jobba.

Hoppas du blev nöjd nu Lisa ;)

3 kommentarer:

Lisa Eriksson sa...

Svar JA!

Anonym sa...

Du förstår väl att det är just därför jag inte vågar komma och hälsa på...

Ass sa...

Så långsint... Det var ju över 20 år sen ;)