onsdag 19 november 2008

Kommer du ihåg?

Det var massor med snö. Jag och Miriam hade varit ute och lekt i vår snögrotta som Lars hade hjälpt oss med. Hade även hunnit med att köra stjärtlappsrace och lekt störtlopp på miniskidor med tidtagning. Jag förlorade :( Jag hade mina gröna termobyxor och gråa munktröja på mig och när vi gick in hade jag imma över hela glasögonen. En av de stora nackdelarna med glasögon... Vi åt limpsmörgås med ost och drack oboy och sen var det dags: OS-finalen, 1994, Lillehammer. På slutet satt jag ihopkurad uppe på den vita byrån med blå knoppar (fast en knopp var avslagen) och var så sjukt nervös... Kunde inte sitta normalt i soffan! Så nära nu... Räddning!!! JAAA!!! Kollade ett klipp på youtube förut och fick rysningar över hela kroppen...

Några år tidigare så var jag och Joakim nere i affären i Hjortkvarn med Bettan. Vi hyrde Turtles (två stycken) och köpte godis -sega ormar. 3 var fick vi. Vet inte var Jesper var... Sen åkte vi i alla fall hem till tv:n, men inte för att kolla på våra filmer, inte än, utan finalen i pingis, 1992, Barcelcona. Jag satt i fåtöljen vid telefonen och åt på en grön orm när sista bollen vanns. Vi studsade upp och ner som idioter och mamma kom upp. "Vann han?" -Vad trodde hon??? Vi skrek lite till innan vi till slut kollade vidare på våra turtlesfilmer...

Kommer du ihåg vad du gjorde de här dagarna eller är jag bara lite konstig som har de så memorerade? Jag kommer inte ihåg så där jättemycket från när jag var i den åldern (10-12 år) men just dessa dagar minns jag så väl... Även några andra dagar med stora sporthändelser... Vad sport kan göra... 

4 kommentarer:

Lisa Eriksson sa...

Jag har faktiskt inte några minnen av detta alls. Intresset för sport var nog inte lika stort för mig som 12-åring om jag jämför nu.

David sa...

Jag minns inte heller, det är du som är konstig Astrid.. ;)

Ass sa...

Jag är alltså konstig... Har ju misstänkt det ett tag men aldrig fått det så här bekräftat :S

Lisa Eriksson sa...

Du behöver inte vara konstig för det.

Jag minns straffarna i fotbolls-VM. Vi var i vår sommarstuga, Löverhult, som ligger precis utanför Boxholm.

Mamma och Björn satt uppe i stora huset och upplevde den spännnade strafflägngingen. Jenny var inte så intresserad av sport så vi sattnere i Brunsviken och kollade på film istället. Filmen slutade med att mannen högg ihjäl sin fru med 37 yxhugg.