söndag 16 november 2008

24

Okej, det kanske till och med blev 25 timmar jag var i Karlstad jag hann inte se alla 24 avsnitten av Sunes jul idag men jag tycker ändå att 24 är en passande rubrik. 

Har haft en grymt trevlig helg! Så glad att jag åkte! :) Känns som att jag har hur mycket som helst att skriva som så det är nog bäst att jag varnar för ett kommande romaninlägg. 

Tobbe hade sagt att det skulle ta ca 3 timmar att åka till Karlstad och naiv som jag är så trodde jag på det och begav mig från Larvik vid 9-tiden igår. Det var bara det att det faktiskt tog mig 5(!) timmar och inte 3… 

Under dessa 24 timmar har jag ätit ett hamburgermål, en kababtallrik och en halv pizza… Bra där! Men nu ska jag inte hoppa händelserna i förväg. Besökets första inplanerade aktivitet var ju innebandy, Skattkärr mot Linköping.

När lagen samlades så hängde jag i hallen och fick se Skoghall mot Örebro (ÖSK), massa mål och spännande med sudden. Närkingarna avgick med bonuspoängen och blev nog lite mindre gnälliga –i alla fall för en stund ;)

Det var så skön känsla att morsa på folket i laget (Linköping menar jag då), ledare som spelare. ”Tjena Ass” Det kändes så ”rätt” på något sätt och saknaden efter ”ett lag” och innebandyn blev rätt jobbig faktiskt… Svårt att beskriva… Känns bara som att jag ska spela innebandy… Får klura lite på vad jag kan göra åt saken…

På läktaren hängde jag med Zäta och Annas familjer. De är så mysiga! :) Man känns sig så ”välkommen” eller vad man ska säga. Svårt att beskriva det med… :P

Men men, matchen i en kort sammanfattning: Domarna hade betalt per blåsning för de blåste sönder den totalt. Dock lika åt båda håll vilket ju var ”bra”. Skattkärr vann med 2-1, ett mycket orättvist resultat. I första hade de knappt bollen överhuvud taget. Men men… Det är ju målen som räknas… Lite överraskad över Linköpings powerplay faktiskt, och att det inte ändrades och kastades om lite i linesen mer när det inte blev någon utdelning… hmm… Jag borde vara coach –jag kan allt när jag sitter på läktaren :) 

Camillass smugglade med mig på deras lagfest där vi körde klassiska drickeslekar. Vi följde dock inte med till nästa förfest med herrarna utan istället sammanstrålade vi med Zäta, Anna, Nicke och Hanna. Introtävlingar stod på programmet och jag är fortfarande sur för att jag inte fick rätt på en fråga ;) Fortsatt trevligt och vi drog sen ut till Blue Moon Bar. Rövvän bangade dock men jag var nyfiken på denna rockbar som skulle finnas så jag hängde på ut. De andra tjejerna drog ut på dansgolvet och stuffade medan jag och Nicke tog plats i baren där vi satt till hemgång. Skönt att slippa dansa och bra musik var det också! Drinken var dock lite väl stark… Hur ofta brukar kan känna om drinken är stark eller ej när man är ute (och redan är full)? Förstå så stark den måste varit…

Idag har vi bara legat i soffan och degat, kollat på Sunes jul :) Det är ju bara för skoj :D 

Lugnt med trafik på hemvägen så jag körde på 1 timme kortare tid (men fortfarande inga 3 timmar ;) ) Vid vägen såg jag en skylt: Oslo –cykelväg Vilket kanske inte vore så konstigt… om det inte var så att det var 10 mil till Oslo där jag såg den.. Norrmän bara älskar att cykla… 

Kom hem till ett mörkt hem och tänkte: Nej, glömde jag tända till Esse :S Näää, det gjorde jag väl inte… och nej det hade jag inte gjort. Dock hade strömmen gått och därmed hade all värme försvunnit så nu sitter jag och huttrar vid några värmeljus. Burr!!! Undrar hur länge den varit borta… Tänk om min leverpastej är förstörd nu :S Katastrof i sådana fall… 

3 kommentarer:

Lisa Eriksson sa...

Blev väl inte såååå längt?? :)

Anonym sa...

Tack för i helgen! vart är ditt smygfoto från gourmégrillen ;-)

Ass sa...

Jag kunde inte välja vilken av de fyra totalt svarta bilderna jag skulle lägga upp... ;)