tisdag 28 december 2010

Mitt 2010

Årsskifte och då ska alla med blogg svara på frågor! -Det blir roligare så :)

Gjorde du något 2010 som du aldrig gjort förut?
Förra året trodde jag på större förändringar än 2009: "Vet inte helt vad än bara: Flytt? Jobb? Löööv? Vem vet..."
Ja och det där har jag väl klarat av alltihopa! (Okej, har inte nytt jobb, men nytt kontor!)

Höll du några av dina nyårslöften?
Inte hann väl jag tänka på nyårslöften så där i snowraceåkandet...


Men i år kommer det i alla fall ett:
Klara av vadet mot min bror (alltså inga giftpinnar fram till 21 Juni)
-Han ska inte få nöjet att tracka mig resten av mitt liv för att jag misslyckades!

Blev någon av dina vänner förälder i år?
Baby Boom överallt tycker jag! Ja fast fortfarande ingen jättenära -och det gör mig inget :)

Dog någon som stod dig nära?
Ingen väldigt nära och glad är jag för det i år igen!

Vilka länder besökte du?
Återigen pendlat mellan Sverige och Norge.
Varit till Danmark på jobbtur.
Spanien på 30-årsfest ;) och så lite fotboll

Två 30-åringar och en fräsch 28-åring

Zlatte bara gick och fixade håret...

Är det något du saknade år 2010 som du vill ha år 2011?
Mer vaken fritid -eller det kanske räcker med mer motivation att inte ligga i soffan och sova eftermiddag?

Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
29 Maj! Nej ärligt talat så var jag tvungen att kolla i kalendern vad jag gjorde just 29 Maj så det är nog inte rätt svar. Var förövrigt förfest hos Jocke och sen dans på Hasselbacken -Det ni! :)

Vad var din största framgång 2010?
Måste väl vara enhandsbackhandmålet i krysset den 16 Oktober -där har vi ett datum ;)

Största misstaget?
Misstag? Som att jag skulle göra fel!?! Tss...

Har du varit sjuk eller skadat dig?
En lång rad av urinvägsinfektioner är allt jag kan stoltsera med på den punkten -och det räcker gott!

Bästa köpet?
För tredje året i rad får jag väl säga min nya bil, Cosby! Satan vad jag köper bilar! :) Lite svartare, lite snabbare även den här gången :P


Vad spenderade du mest pengar på?
Bortsett från just Cosby, hyra och sånt "tråkigt" så blir det väl mitt vardagsrum. Tv, Tv-spel, Högtalare, Förstärkare med mera...

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Mailet från min chef angående flytt till Karlstad: "Døren er kanskje ikke så luket som først antatt :)"
Jag var ju som hög efter det i flera dagar :D

Vilken sång kommer alltid att påminna dig om 2010?
Stad i ljus - Tommy körberg (Många fina kvällar med Vegard/Glenn och Lina till dessa toner!)
Cum on feel the noize - Quiet Riot (Okej, jag kanske tjatade lite väl mycket om den... Förlåt alla som varit på fest med mig under 2010!)

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Började året surare och bittrare än någonsin. Lite ledsen var jag också...
Detta övergick i glädjefnatt över Sverigeflytt och en underbar sommar med massa ledigt, trevligt folk och roadtrips.
Har landat lite nu men fortfarande glad (bortsett vissa arbetstimmar...) :)

Vad önskar du att du gjort mer?
Umgåtts med personer som ger energi och inte de som tar energi. Jag orkar inte med sånt... (logiskt nog)

Vad önskar du att du gjort mindre?
Surat och varit bitter över sånt jag inte kan göra något åt

Hur tillbringade du julen?
23 -Paketinslagning och bingolotto hos mor
24 -Julbord och paketöppning hos min ena bror + Julgröt hos en annan bror
25 -Sällskapsspelsmaraton mot mor
26 -Rundvandring hos släkt och vänner. Träffade världens bästa Lotta bland annat! :)

Blev du kär i år?
Det blev jag allt! :)

Favoritprogram på TV?
Vinterstudion -Pax för Pops!


Bästa boken du läste i år?
Ron Jeremy - The hardest man in showbiz


Det är visserligen den enda jag läst också, så vet inte om det säger så mycket...

Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Spelade match, Fikade med släkten, Festade på 30*3-årskalas -En bra dag :)

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Att jag haft mer motivation till att göra fler roliga saker och inte varit ett sånt negativt soffslappo.

Hur skulle du beskriva din stil år 2010?
Supersnällasilverastrid ;) Som ibland kan bli lite arg...

De bästa nya människorna du träffade?
Träffat massa nytt bra folk i år :D
Innebandyfolket i grums såklart och så "Annas kompisgäng" här i Karlstad.

"Småflickorna" i Grums

Dom är normala nästan hela tiden Karlstadpojkarna...

Special in a special way ;)

Inga kommentarer: