fredag 10 december 2010

En himla många prog... tankar!

Nu ni! Håll i er för här kommer det en drös med små och stora saker jag vill välla ur mig ;)

Innebandy

Igår var jag tillbaka i Grums :) Tränade dock inte (pga knarket) men väl härjandes på läktarn :P Trivs verkligen i laget! :) Härliga lagkamrater och ledare!



Centerbristen gör att jag trots dålig närvaro senaste veckorna ändå ska spela "seriefinalen" (vi ligger visserligen trea men har en match mindre spelat och den kommer vi ju vinna (host host) -så då ligger vi tvåa ;) ) på söndag. Nervöst faktiskt... Men det kanske är bra?!?

Rapport till coach: Jag har varit ute och gått två gånger idag! Sköter mig! ;)

Jobbsnack

Idag småpratade jag med en av cheferna i Norge och han fick ur sig: Det har varit så lugnt från dig sen du flyttade till Karlstad. Inget härj och liv och sura miner. Vad är det som händer?
Det kan nog faktiskt stämma! Jag har lugnat ner mig på något sätt. Är gladare och mer harmonisk utanför jobbet och då tål jag mer på jobbet. Ja för jag irriterar mig fortfarande lika mycket på... Nej jag orkar inte börja gå in på allt som irriterar mig -Det är ju helg, ledigt och fina tider! ;)

Mitt nya jag? From som ett lamm?
Han tyckte dock det var lite tråkigt att det var så tyst och lugnt från mitt håll -får se vad jag kan göra åt saken ;)

Tapetserat

Kommer ni ihåg att jag klagade på den polske hantverkaren i Larvik som inte pratade något med mig? Målaren som varit här och tapetserat nu i tre dagar har varit hans motsats! Herregud vad han har pratat!!! Om allt och inget och framförallt hela tiden! Dessutom mumlandes så man knappt hört vad han sagt. Blir väl tråkigt att jobba själv hela dagarna är klart så om någon är hemma passar man väl på...


Nu är det i alla fall klart och jag är nöjd :) Hallen ser dock inte så fin ut just nu eftersom det gamla golvet skär sig mot den nya tapeten. Hoppas att det nya golvet kommer snart!

Julmys

Nu när mitt hem återigen är beboligt så är det dags för att julpynta -morgondagens uppgift! Dags att gå in i julmode. Anna har lurat med mig till kyrkan på söndag också för luciafirande -blir nog trevligt :)


Hundar

En sak som upprör mig (som jag egentligen inte har något med att göra som så mycket annat jag tycker till om) är alla som klär på sina hundar nu under vintern. Skärp er!!! Hunden har päls!!! Det är så ofantligt fjantigt så jag inte helt finner ord... (Men jag kommer ändå skriva om det ;) )


Man kanske inte måste gå långpromenader de dagar som det är 20 minus? Tror faktiskt varken du eller hunden vill det (även om det är nyttigt)!?

Ja men det är klart att hunden blir kall -men den har en kropp som klarar det! Tänk er själva en utekatt: Ingen (i alla fall ingen vettig person) skulle ju komma på tanken att: Åhnej, min katt kommer nog frysa om han/hon går ut! Bäst jag tar på honom/henne en tröja!!

Äh lägg av att fjanta!!

Någon kanske nu vill kommentera och prata om riktigt små hundar som inte har så mycket fett på kroppen och att de faktiskt behöver tröjor/täcken -men nu pratar jag om hundar och inte råttor!

Barn

Nu blev jag uppe i varv och upprörd så jag ska nog inte gå in på dagens facebookdiskussion angående barn. Hmm, eller jo lite! ;) Nu när jag ändå är igång :P

Det är många i min närhet som har fått barn eller ska ha barn och jag får alltför mycket information om detta. Nu får ni inte missförstå mig -för jag tycker om barn! Jag vill ha barn när jag blir stor (ett tag kvar med andra ord ;) )! Dock får alla blivande och nyblivna föräldrar ett behov att berätta ALLT om detta lilla liv...

För en som jag, som varken är i det läget att jag väntar barn eller har barn, så är detta ofantligt ointressant. Självklart bryr jag mig till en viss grad gällande de stora sakerna, det berör ju ändå mina vänner, men ärligt talat... Om din unges avföring är gojsig, om han/hon gick upp klockan ditten eller datten, hur långt ett foster är vecka 30, om han/hon snörvlar, om han/hon gurglar sött -Det bryr jag mig inte ett skit om!!! Nu kanske det låter som att jag bara pratar om facebookuppdateringar -men det är "live" också... Tyvärr...


Man kan väl anpassa det man pratar om med den man pratar med? Hade i diskussionen på FB en som inte ville prata sport -då vet man ju troligen som vän att denna inte är sportintresserad. Inte sätter jag mig då och väller ur mig sportresultat och taktik till denna? Nej man får anpassa sig... Snälla...

Pepparkakor

Läste i Kristinas blogg ett mycket enkelt recept på pepparkakor. Det tänkte jag att jag ska klara av någon dag! Har varit och köpt degen nu idag men har redan varit och nallat av degen... Får se hur mycket det finns kvar sen när jag väl ska baka :P


Döende

Hos mitt besök hos doktorn så tog jag några fler test ifall det skulle vara något mer än urinvägsinfektion och han sa att han skulle höra av sig om det visade på något. Hörde jag inget ifrån honom så var allt okej. Fine!

Idag ringde telefonen från dolt nummer och jag svarade och möttes av min doktors röst :S Åhnej!!! Nu är jag döende tänkte jag! Undrar vad det är jag har?!?
"Hur mår du?"
"Ehhh.... Bättre..." (Hmmm, borde jag inte må bättre tänker jag och funderar fortfarande på vilken dödlig smitta jag drabbats av...)
"Så bra, du borde vara helt symptomfri inom någon dag för de andra testen visade ingenting. Ville bara ringa och säga det!"
INTE OKEJ!!! Man säger inte att man inte ska ringa om det inte är något och sen ringer ändå!!!

Eller ja... det var ju ganska skönt att höra då... Men ändå... Hmpf...

Sportfredag

Nu ligger jag i soffan och kollar på innebandy-VM. Är inte innebandyspelare mycket längre nu än vad de var förr? Njo... Nog är det så... Se bara på Kim Nilsson...


Okej, kanske inte rätt att ta just honom som exempel -men generellt så känns det som att de är längre nuförtiden...

Uff, det var en pulshöjande sak den här matchen! Straff vid läget 2-1 med ca 10 minuter kvar... Räddning!!!
Kvittering några minuter senare -då sa jag några fula ord...
Då tänkte jag som Lisa brukar: Jaha, det är kört! Jag stänger av!
Men Sverige lyckades få in 3-2 på ett volleyskott och höll undan! Final imorgon! :D Nice! Då har jag något att göra då också :)

Har även hunnit med att kolla på handbollsmatchen för Sveriges damer mot Holland. Grym förstaperiod följd av en inte alls imponerande andraperiod men det finns potential för ett rätt skoj EM det här :)

Humor

Jag har väl fasligt barnslig humor men Sean Banan är så jäkla rolig :D Kollar cirkus Möller nu och skrattar högt för mig själv :)

"Kontrollrum....paaaaaa" Så vänder han upp rumpan där han har en fjärrkontroll.
"Syns det här i tvåan" Hahahaha :D

Avslutar med ett av mina favoritklipp: Hurra Torpedos version av Total eclipse

Haha :D Underbart! Nu kan jag sova gott :)

Inga kommentarer: