måndag 20 december 2010

Sliten

Förra veckan tärde på mig och dagen idag har inte hjälpt till. Sitter med påsar under ögonen, värkande blåa ben och fot :( Avslutningen på veckan var dock trevlig -så den biten kan jag inte klaga på, men så trött...

Julbord med julquiz som mitt lag kammade hem första pris i. Något vi däremot inte fått pris i efter det är ödmjukhet. Vi körde den norska stilen istället :P Chokladmedaljer, vinstkronor och bubbel till oss. Jag fick även lite extra finbubbel men det gjorde mig mest irriterad... Men men, det behöver vi inte gå in på här!

Inga skandaler och efterfesten avslutades "redan" vid halv 4 med pepparkakor och gröt :)

Dagen efter blev helt som planerad en soffdag hos Tobbe. Film och handboll innan jag plockade med mig Lina till Karlstad igen. En kurrande resa pga enormt hungriga magar och öde skog utan ett öppet matställe i sikte men trevligt att slippa åka själv! Väl hemma däckade vi i soffan rätt snabbt...

Söndagen han jag typ bara kolla på bumbi innan det bar av igen: Skjutsa Lina till tåget och iväg på match i Lesjöfors. Traditionen höll i sig: Inga Astridpoäng=Vinst. Trevligt dock för nu är vi uppe på andraplatsen inför julvilan. Foten hade jag skadat på fredagen men den gör ju bara ont, den är ju inte trasig... Mina ben har en fin blå ton över sig...

Söndagkvällen blev det mys med en sur Esse som matstrejkar just nu. Han surar för att jag inte varit hemma tillräckligt :S Känns så där... Han ska få åka och bo hos mamma en månad nu (eftersom jag ska vara borta så mycket) -får hoppas han blir lite gladare av det...

Jobbet idag gjorde mig mest bara på dåligt humör...

Aja, nu håller ögonen på att falla ihop så jag ska avsluta detta muntra inlägg... Ber om ursäkt för min avsaknad av positivitet... Imorgon blir en bättre dag? Eller ska jag verkligen behöva sätta mitt hopp om en bättre dag till en torsdag?!? :-O ;)

Inga kommentarer: