lördag 11 december 2010

Tvättmaskin

Jag tror faktiskt att jag måste köpa en tvättmaskin! Jag och tvättstugan är alltför uppbokade för att det här ska funka :S Har försökt hitta en tvättid ett bra tag nu -men utan framgång. Ska nämligen bort på fredag (julbord i Larvik) så jag har lite jag vill ha tvättat. Jag hade alltså haft en och en halv vecka på mig sen senaste tvättid MEN:

Måndag-Onsdag: Hade tvättat söndag så då hade jag "för lite" tvätt så det kändes ej aktuellt...
Torsdag: Jag jobbar och tränar -kan inte tvätta alls
Fredag: Jag jobbar, kan bara kvällstiden 18-22 -Uppbokad
Lördag: Jag kan visserligen alla tider men allt: -Uppbokat
Söndag: Jag kan alla tider utom 18-22 men allt: -Uppbokat
Måndag: Jag jobbar och tränar -kan inte tvätta alls
Tisdag: Jag jobbar, kan bara kvällstiden 18-22 -Uppbokad
Onsdag: Jag jobbar och spelar match -kan inte tvätta alls
Torsdag: Jag jobbar och spelar match eller tränar -kan inte tvätta alls
Fredag: DEADLINE

Hur svårt ska det va?

Blir mysigt med alla match- och träningskläder som får ligga hemma och gotta till sig i lukten... Hua...

Det är ju dock lösbart: Ena tvättiden börjar kl 6... Hurra... Jag ville ändå gå upp tidigt?!?


Nej, en tvättmaskin är nog nästa inköp ändå... Tips? Funderar lite på en sån som är både tvättmaskin och torktumlare i ett. Låter ju smidigt -vad har den för nackdelar? Inte lika bra? Vad ska man tänka på?

Inga kommentarer: