fredag 29 maj 2009

Life is good

Just vaknat upp i soffan efter kanske lite väl många timmars powernap -men det var verkligen precis vad jag behövde!!! Koppla bort ALLT...

Som ni kanske förstått har det varit en jobbig vecka -jag har lagt 16 timmar på en enda leverans (normalt är 5 minuter-max 2 timmar). Det är två hela dagar... Samtidigt har jag ändå haft lika mycket på alla andra projekt :S MEN idag så blev jag klar -i alla fall tror vi det för nu :) 

På lunchen var det dags för vinlotteri -den här veckan med specialvinster. Jag drog hem en flaska sprit och John gav sitt pris till mig :-O så jag fick 6 smirnof ice också. Man tackar :) Helgen är räddad?!? :P 


Jag har lovat att ställa upp och jobba på måndag -så jag skulle få ledigt midsommar istället, men idag fick jag veta att jag får en dag till ledigt :) Nice! Alla andra som ska jobba då hade fått det så då tyckte han att det vore orättvist om inte jag också fick det -även om jag redan gått med på en dag mot en annan. På måndag gör jag även premiär som miniboss -I like it :) 

Har dock kommit på en negativ sak -Jag får ingen lön den här månaden :S I Norge gör de nämligen så att junilönen är enbart semesterersättning på det man jobbat året innan -och jag har bara 3 månaders jobbande i Norge förra året så det blir inte mycket pengar det inte... Vad hände med den där semesterersättningen jag fick när jag slutade i Sverige som jag skulle spara till nu?!? :S Hmm, aja :) Prisa gud för skatteåterbäringen? ;)

Bjuden på Svenskfest nästa helg :D Lite lekar, grill och sen Sverige-Danmark i fotboll. I like that to!

Imorgon verkar det bli fest här hemma (jag kan ju inte låta spriten stå och bli gammal nu när jag vunnit :P ) så jag ska väl ta och städa lite inför det nu. Imorgon blir det trädgårdsrens och utomhusdon i solen. Ska nog hinna med och pressa lite också... Allt känns lite bättre nu: Life is good :) 

Inga kommentarer: