lördag 2 maj 2009

Filmkväll/Vinkväll

Strålande sol -varför säger man så föresten? Solen är väl alltid strålande? Hmm, jag formulerar om: Solen befann sig ensam på himlen (jaja, inte heller det helt sant då, men inga moln vad man kunde se) så igår var det pressardags! Med stolen i handen och väskan på axeln traskade jag iväg ner till stranden -Men då håller de på och bygger om och donar där så det var bara att knata vidare. Klättrade upp på några klippor och satte mig. HE***TE så kallt det blåste! Tuttfräs så det gjorde ont! Lyckades ligga kvar nästan en timme innan jag gav upp och letade reda på en annan plats. Lite väl nära vägen kanske, men men... kunde ju inte inte sola liksom :P 

Dock hade jag bestämt mig för att denna gången skulle jag inte bränna ansiktet. Smörjde det och låg mest på mage och läste. Aj aj aj... Rosa rygg är väl läckert? Dessutom missade jag att smörja mig i ansiktet vid hårfestet så jag fick en rosa rand... Snyggt... 

Tobbe drog sedan med mig en sväng till gymmet. Ingen direkt hård träning, men tillräckligt för att inse hur dåligt tränad man är... Uff... Skärpning Astrid! Sommerbandyn är ju i antågande... 

All sol gjorde mig vinsugen så jag utökade min och Tobbes filmkväll till vin och filmkväll. Eller, det var väl mest jag som hade vinkväll... :D Man vill ju inte spara vinet så det blir dåligt ;) Kul var det i alla fall :) Såg bland annat Fatso, en norsk komedi :) Rätt sjuk, men skoj :) Knullgutten är nu det nya smeknamnet :D

Från en annan dag med mycket sol och kanske lite väl mycket vin... :S
Vi avslutade med jackass -fasen vad äckliga de är! Jag tar tillbaka att Fatso skulle vara sjuk -DÄR kan vi snacka sjuka... Jag var måttligt road och däckade istället :) 

Inget högre tempo idag... Zappat runt på TVn, slösurfat och nu är jag hemma för lite mer av det förstnämnda... Kanske kan bli en tur till gymmet sen... Men det är ett kanske det... 

Godnatt ;) 

1 kommentar:

Lisa Eriksson sa...

Vilket skoj inlägg! Gillar att du är ute på äventyr :)

(nu orkar jag inte pressa mer... så det är ok att vara inne även fast att solen är ensam på himlen...)